actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2011, 19:08
Daan.Nijs Daan.Nijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Retie
Posts: 42
Mugabe noemt homo's erger dan varkens

De Zimbabwaanse president Robert Mugabe heeft de Britse premier David Cameron 'satanistisch' genoemd, nadat bekend raakte dat Groot-Brittannië plannen heeft om alleen nog ontwikkelingshulp te geven aan landen die de mensenrechten respecteren.
'Het is erg dat wij homo's zouden moeten aanvaarden om hulp te krijgen', aldus Mugabe in een toespraak. 'Homo's zijn erger dan varkens of honden.' Volgens de Zimbabwaanse president is homoseksualiteit niet samengaat met christelijke of Afrikaanse waarden.

Mugabe noemde Cameron ook nog 'satanistisch', en meent dat 'met zo'n suggestie afkomen duivels en dom is'. Groot-Brittannië heeft plannen om enkel hulp te bieden aan landen die de mensenrechten respecteren, en gaf onder meer Zimbabwe een veeg uit de pan wegens de discriminatie van homo's.

'Laat je niet verleiden om homo te worden', sprak Mugabe ook nog volgens de Zimbabwaanse staatskrant The Herald. 'Jullie zijn jonge mensen, en zullen streng gestraft worden. Het is tegen de natuur.'

Volgend jaar moeten de Zimbabwanen stemmen voor een nieuwe grondwet. Morgan Tsvangirai, de belangrijkste politieke tegenstander van Mugabe, pleit ervoor om holebirechten in de grondwet op te nemen.

donderdag 24 november 2011, 18u05
Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20111124_163

Mening: Ik vind dit een interessant artikel omdat dit een mooi voorbeeld is van de mentaliteitsverschillen in onze westerse maatschappij en die in Afrika, waar in veel landen zulke discriminaties nog steeds gelden. Ik vind dat de Britse premier gelijk heeft om nog enkel landen te helpen die zich aan de mensenrechten houden. Dit geeft een sterk signaal naar de derdewereldlanden die zich zullen moeten aanpassen om nog hulp van ons te krijgen. Een goed signaal voor de ontwikkeling van deze landen denk ik. Landen die de mensenrechten niet respecteren zouden eigenlijk gestraft moeten worden vind ik. Jammer dat dit allemaal niet zo simpel gaat.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.