actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2015, 19:32
laura.v*nlommel laura.v*nlommel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Noorderwijk
Posts: 31
Van Rompuy: "Arrogantie N-VA neemt met de week toe"

Van Rompuy: "Arrogantie N-VA neemt met de week toe"

Kamerlid Eric Van Rompuy (CD&V), die eerder deze week onzacht in aanvaring kwam met N-VA-Kamerfractieleider Hendrik Vuye, haalt opnieuw uit naar de Vlaams-nationalisten. "N-VA meent dat ze het in de federale en Vlaamse regering alleen voor het zeggen hebben", aldus Van Rompuy, die in zijn online dagboek de "mentaliteit" van de Vlaams-nationalisten - "wij hebben gelijk want wij zijn de sterksten" - laakt. "De arrogantie van N-VA neemt met de week toe", klinkt het.

In de Kamercommissie Financiën en Begroting kwam het deze week tot een stevige botsing tussen commissievoorzitter Van Rompuy enerzijds en Vuye en Open Vld-fractieleider Patrick Dewael anderzijds. Aanleiding was een vraag van de oppositie om een korte schorsing om twee studies te kunnen doornemen die de regering maandag in de pers al had uiteengezet, maar pas dinsdagochtend aan de parlementsleden had overgemaakt.

Taxshift

Het botert al langer niet meer tussen Vuye en Van Rompuy. Nadat de CD&V'er vorige maand vraagtekens had geplaatst bij de financiering van de taxshift, liet de N-VA'er zich ontvallen dat iemand geen commissievoorzitter wordt op basis van een intelligentietest.

"Ik heb geen andere bedoeling dan klaarheid te scheppen in het gevoerde beleid en na te gaan welke gevolgen bepaalde maatregelen zoals de taxshift zullen hebben op ons welvaartsniveau en het inkomen van de mensen", schrijft Van Rompuy vandaag. "Dat is de taak van het parlement. Daarom ben ik verkozen en Hendrik Vuye zal mij niet uit mijn lood schudden met zijn dreigementen. Ik vind ook dat de oppositie de ruimte moet krijgen om op basis van de beschikbare documenten en rapporten het parlementaire debat te voeren."

Bron : 06/12/15 ; DM http://www.demorgen.be/binnenland/v...k-toe-b04e68b6/

Eigen mening
: Dit vind ik ronduit belachelijk. Ik vind dat je als politici toch enige volwassenheid mag hebben tegenover mekaar en deze heren hebben dat duidelijk minder. Ik begrijp dat men fanatiek is in hun job en dat men hun mening wil geven maar dat men dan gaat zeggen dat de andere partij arrogant is vind ik te ver gaan. Je kan stellen dat je iemands mening arrogant is maar niet de hele partij. Ik begrijp de heren alle twee maar vind dat ze moeten nadenken over hoe ze hun mening uiten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.