actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st January 2017, 20:34
maxim.j*nsen maxim.j*nsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Boechout
Posts: 136
Vlaams Belang noemt na brexit en Trump 2017 het jaar van de hoop

De federale regering moet besparen op migranten en vluchtelingen en niet op de sociale zekerheid. Dat is de boodschap die Vlaams Belang vanochtend wilde meegeven op haar nieuwjaarsreceptie. Nu Donald Trump president is in de Verengide Staten en de brexit een feit wordt, noemt de partij 2017 het jaar van de hoop.

Zie filmpje via http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek

Eigen mening: Ik kan het VB hier deels in volgen. De mensen zijn het (terecht) beu. Vlamingen werken zich hier blauw om hun rekeningen te betalen en toch blijven de besparingen oplopen. Toch ben ik ervan overtuigd dat besparen de enige mogelijkheid is om de puinhoop op te ruimen die de linkse regeringen hebben gemaakt. Het feit dat er strenger moet worden toegekeken op de grenzen en besparen op asiel gebeurt eigenlijk al. Het kan altijd beter, maar er wordt nu gedaan wat mogelijk is. Besparen op asiel, ik ben zeker voor. Besparen op immigratie, helemaal voor. Toch vind ik het spijtig dat het Vlaams Belang geen water bij de wijn wil doen. De partij zou een goede partner kunnen hebben aan de N-VA. Ze mogen niet vergeten dat N-VA openlijk tegen het cordon sanitaire is (en terecht, flauw cordon). Ik wil kort nog vermelden dat Groen ook een nieuwjaarsreceptie heeft gedaan. Uiteraard heeft onze groene vogel Almaci weer kathedralen van leugens verteld (mijn gezicht wordt groen als ik haar bezig hoor). Ik vind het wel straf dat uitgerekend zij commentaar gaat geven op deze regering terwijl zijzelf jaren de kans heeft gehad, maar het enige wat ervan is gekomen: verplichte besparingen. Steek het dus niet op de regering, mevrouw Almaci, maar kijk in de spiegel.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th February 2017, 13:00
H*ndrik.Peeters H*ndrik.Peeters is offline
HP
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Hoogstraten
Posts: 180
Ik heb als ex- N-va'er enorm veel moeilijkheden met de stelling "N-va is tegen het cordon". Hoewel dat de meerderheid van N-va en Open VLD duidelijk tegen het cordon zijn, wens ik toch enige nuance te brengen aan deze stelling. Peter De Roover, fractieleider van N-va, stelt dat VB zich maar al te graag in die zwarte schaap positie wenst te duwen, omwille van hun totaal gebrek aan compromissen te kunnen sluiten. De stelling dat Groen de kans zou hebben gekregen om zelf mee aan tafel te zitten, klopt eigenlijk niet. De regering Di Rupo waren zonder de Groenen. Open VLD heeft hen van de tafel afgeduwd.

Als laatste: de polarisering van bepaalde volkeren (Walen vs. Vlamingen, blank vs. zwart, Amerikaan vs. Mexicaan, Europees vs. UK, Westerling vs. moslim, westerling vs. Rus, links vs. rechts) neemt alsmaar toe.
Dit kan niet positief zijn, in mijn ogen. Met haat kan je geen politieke objectieve beslissingen nemen.
__________________
Power is not a means; it is an end. One does not establish a dictatorship in order to safeguard a revolution; one makes the revolution in order to establish the dictatorship.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.