actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd January 2017, 14:59
L*ze. Verhaegen L*ze. Verhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Veerle
Posts: 150
Toprepublikein vreest voor de toekomst van de wereld onder Trump

"Met Donald Trump in het Witte Huis, maak ik me ernstige zorgen om de toekomst van mijn zeven kleinkinderen." Christine Todd Whitman, hoofd van het Amerikaanse Environmental Protection Agency (EPA) onder George W. Bush, noemt het zorgwekkend dat de president-elect "dwingende wetenschap gewoon negeert". Dat zegt de Republikeinse in een documentaire die morgenavond wordt uitgezonden op BBC Radio 4.

Christine Todd Whitman.
"Ik maak me verschrikkelijke zorgen voor de toekomst van mijn familie, en families in de hele wereld", laat Whitman optekenen in de documentaire Climate Change: the Trump Card. "Want Moeder Natuur heeft nooit geopolitieke grenzen in acht genomen, en wat het ene land doet heeft gevolgen voor alle andere landen."

Details over zijn plannen zijn er nog niet maar dat Trump geen voorstander is van klimaatsparende maatregelen, is geweten. Zo sprak zijn team bijvoorbeeld al over het stimuleren van de steenkoolindustrie en het openen van nieuwe oliepijplijnen. Trump zou ook mijnbouw willen toelaten in natuurgebied en is wel te vinden voor boringen in het Noordpoolgebied. Op het politieke niveau wil hij uit de klimaatdeal stappen en het 'Clean Power Plan' van huidig president Obama schrappen.

Verontrustend
Al die vooruitzichten brengen de toekomst van de wereld in gevaar, zegt Christine Todd Whitman. Ze noemt het verontrustend dat de wetenschap gewoon genegeerd wordt. "Hoe kan je weglopen van iets waarvan 97 procent van de wetenschappers zegt dat het aan het gebeuren is, en dat de mens een impact heeft? We zijn op het punt gekomen waarop we moeten proberen om het te vertragen als we willen overleven", zegt ze aan de BBC.

Trumps keuze voor notoire klimaatontkenners als Rick Perry, Scott Pruitt en Rex Tillerson in zijn kabinet verontrust wetenschappers. Toch koestert Whitman de hoop dat de nieuwe administratie uiteindelijk niet zo extreem zal blijken te zijn als ze op het eerste zicht lijkt. "Eenmaal in dienst zal Pruitt (het toekomstige hoofd van het milieuagentschap EPA, red.) merken dat het veel ingewikkelder is dan gedacht", zegt ze. "Hopelijk zullen ze in staat zijn te luisteren en meer gematigd worden."

Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/t...trump-b2e25996/

Mening: Dat Trump bij vele mensen een verontrustend persoon is en zeker nu hij de machtigste man is, is geen nieuws. Bij het lezen van dit artikel ben ik er zeker van dat wij nog gaan schrikken van tot wat Trump allemaal in zijn mars heeft en wat hij wil doorvoeren.
Obama heeft met het klimaatplan veel goeds gedaan omdat Amerika nog steeds het grootste land was, samen met China, waar het klimaat onder leidde. Obama heeft er voor gezorgd dat de normen nagestreefd werden en dit lukte hem aardig goed. Hopelijk krijgt Trump nog enkele inzichten dat hij zich hier ook moet aan gaan houden, anders beginnen we terug van nul.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.