actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th December 2016, 16:48
Kevin.V*nRillaer Kevin.V*nRillaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 83
Trump wil onderzoek naar Russische hacking laten vallen: "We moeten verder met ons le

Trump wil onderzoek naar Russische hacking laten vallen: "We moeten verder met ons leven"

President Obama mag er dan mee dreigen de komende dagen sancties aan te kondigen tegen Moskou omwille van hun vermeende hacking van de Democraten, voor president-elect Donald Trump hoeft dat niet: "We moeten verder met ons leven", zo reageert hij.

Washington beschuldigt Moskou ervan achter een reeks cyberaanvallen te zitten tegen de computersystemen van de Democratische partij. Rusland zou op die manier de verkiezingen beïnvloed hebben ten voordele van de Republikein Donald Trump. Volgens verschillende Amerikaanse media zal president Obama vandaag sancties aankondigen voor de Russische hacking.

Trump zelf heeft de beschuldigingen aan het adres van Rusland steeds in twijfel getrokken. De president-elect vindt dan ook dat er geen sancties hoeven te komen. "Ik denk dat we verder moeten met ons leven. Ik denk dat computers ons leven erg gecompliceerd hebben gemaakt. Het hele computertijdperk heeft ervoor gezorgd dat niemand precies weet wat er aan de hand is."

De vastgoedgigant deed de uitspraken in Mar-a-Lago, zijn resort in Florida waar hij de feestdagen doorbrengt. Hij voert er ook gesprekken met kandidaat-medewerkers van zijn toekomstige regering.

Trump gaf ook aan dat hij niet op de hoogte was van opmerkingen van de Republikeinse senator Lindsey Graham, die vindt dat Rusland en president Vladimir Poetin zich aan sancties mogen verwachten. "Ik heb niet met de senatoren gesproken, maar zal dat in de nabije toekomst zeker doen."

Bron: De Morgen

Eigen mening: Persoonlijk vind ik dat Trump hier een mooie opmerking maakt. "Computers hebben ons leven erg gecompliceerd gemaakt. Het hele computertijdperk heeft ervoor gezorgd dat niemand precies weet wat er aan de hand is." Een uitspraak die helemaal klopt. Of er echt Russische hackers Trump aan de winst hebben geholpen, zullen we nooit weten. Ik vind het alleszins zeer ongeloofwaardig. Donald Trump is nu de president-elect. Laten we dat aanvaarden en laten we Rusland niet onnodig in een slecht daglicht zetten. De president is verkozen, tijd om verder te gaan met ons leven.

Laatst aangepast door Kevin.V*nRillaer : 29th December 2016 om 16:53.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th December 2016, 22:12
Lode.G*vers Lode.G*vers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hoogstraten
Posts: 84
Ik vind het persoonlijk wel heel kort door de bocht door gewoon te zeggen: 'we moeten verder met ons leven'. Dat Trump zich niet achter het onderzoek schaart is één zaak, maar nu ook Poetin op dergelijke vormeloze manier verdedigen in een vermeend schandaal is een andere zaak. Iedereen weet dat het dikke vriendjes zijn, maar men mag toch wel iets meer nuancering verwachten betreffende deze situatie. Het onderzoek nog snel rondkrijgen voor eind januari eer The Donald zijn zitje inneemt in het Witte Huis of Poetin zal er (zoals zo vaak) niets meer over horen of zien. Wie had ooit gedacht dat Washington en Moskou BFF's konden zijn?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th December 2016, 23:25
Toon.V*nHoof Toon.V*nHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Vosselaar
Posts: 70
'We moeten verder met ons leven' is toepasselijk als het gaat om een gebroken glas. De president van de USA is één van de machtigste mannen (sorry Hillary) ter wereld. Deze hacking is al een poos in het nieuws, maar wat mij verbaast, is dat er kennelijk enkel nog geblaft wordt en niet meer gebeten. Zoals gezegd, neemt Trump zijn 'Iron Throne' over enkele weken in en als er dan niets uit de bus is gekomen, zal alles wat er ontdekt is, bedekt worden met de mantel der liefde. Kennis van zake en voldoende feiten en achtergrondinformatie zijn noodzakelijk voor situaties als deze. Als dit een schandaal blijkt, heb ik liever dat we het vroeger weten dan nooit.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.