actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th December 2016, 23:34
jirka.v*nrooy jirka.v*nrooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Weelde
Posts: 125
Ouders die kind in de kou lieten staan nog minstens een maand in de cel

De twee ouders uit Sint-Joost-ten-Node die maandag een 6-jarige jongen urenlang in de kou op een balkon lieten staan, blijven nog minstens een maand in de cel. Dat heeft de Brusselse raadkamer vrijdag beslist, zo meldt het Brusselse parket. De advocaten van de ouders hebben alvast niet om de vrijlating van hun cliënten gevraagd.

De moeder van de kinderen zegt dat ze de hele dag sliep. Zij beweert dat de stiefvader de kinderen mishandelde en de jongen strafte. De stiefvader heeft de feiten toegegeven, maar lijkt volgens zijn advocaat de ernst van zijn daden niet te beseffen.

De ouders belden die maandagavond omstreeks 20.00 uur zelf de hulpdiensten. Bij aankomst in de flat van het gezin in de Alliance-Verbondstraat troffen de hulpdiensten het jongetje bewusteloos en onderkoeld aan. Het was hen ook meteen duidelijk dat het kind ondervoed was en tekenen van mishandeling vertoonde. Hetzelfde gold voor zijn tweelingzusje. Beide kinderen werden overgebracht naar het ziekenhuis en de jongen verkeert daar nog steeds in zeer kritieke toestand.

Strenge opvoeding
De moeder en de stiefvader werden door de lokale recherche van de politiezone Brussel Noord (Schaarbeek, Sint-Joost-ten-Node, Evere) verhoord en van hun vrijheid beroofd. Uit die verhoren zou blijken dat de jongen van 05.00 uur 's ochtends tot 20.00 uur 's avonds op het balkon had moeten blijven, als straf omdat hij zelf eten had gezocht in de keuken.

‘Volgens mijn cliënte was het de stiefvader die de kinderen mishandelde’, zegt Isidor Mboumene, de advocaat van de moeder. ‘Hij is lid van een Afrikaanse sekte en beweert geraakt te zijn door Jezus, die hem zegt dat hij de kinderen streng moet opvoeden. Zo geeft hij zowel de kinderen als de moeder vaak koude douches.’

‘Het religieuze motief moet nog verder onderzocht worden’, zegt Samira Bouyid, de advocate van de stiefvader. ‘In ieder geval heeft mijn cliënt wel bekentenissen afgelegd. Het is hij geweest die de jongen gestraft heeft en urenlang in de kou op het balkon heeft laten staan. De moeder heeft die hele dag geslapen. Het parket heeft gelijk als het zegt dat mijn cliënt de ernst van de feiten niet lijkt te beseffen. We kunnen alleen maar hopen dat dit verhaal geen dramatische afloop kent, maar volgens de laatste berichten verkeert de jongen nog steeds in een kritieke toestand.’


30/12/2016
Bron: Belga
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161230_02651512



Eigen mening:
Schandalig, het enige woord dat ik kan vinden. Dat je dit kunt een kind kunt aan doen, gaat mijn hoofd te boven. En dat die stiefvader 'geraakt is door Jezus' maakt niets uit. God heiligt de middelen niet. Het is ook wel zeer vreemd dat de moeder een hele dag heeft geslapen en niet door had dat haar zoon zo leed. Nu neem ik ook aan dat de man de vrouw en de kinderen koude douches gaf, dus dat de vrouw er misschien niets van durfde te zeggen. En dat ze van hun vrijheid 'berooft' zijn vind ik een foute verwoording. Dat suggereert dat ze een slachtoffer zijn want ze zijn van hun vrijheid berooft, terwijl de vrijheid verdient ontnomen is. Ik hoop dat ze dit goed onderzoeken en dat ze de kinderen weghalen uit dit verschrikkelijke leven met die man. Hopelijk is de vrouw niet voor de strenge opvoeding en kunnen ze bij haar blijven, maar dit moet zeer goed onderzocht worden. Geen enkel kind mag dit meemaken laat staan meerdere keren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.