actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th December 2016, 12:45
naomi.di*rckx naomi.di*rckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Pulderbos
Posts: 82
‘Ik zet mijn kinderen zelf af op school omwille van het geweld’


‘Ik zet mijn kinderen zelf af op school omwille van het geweld’

Chicago (VS) is onveilig. Dit jaar waren er al 750 moorden, het hoogste aantal sinds 1997. Dat is voor de stad gevaarlijk genoeg om ‘Safe Passage routes’, veilige wegen naar school uit te stippelen voor schoolkinderen. Dat schrijft New York Times.

Meer dan duizend deelnemers staan op een korte afstand van elkaar op één van de 142 aangewezen ‘Safe Passage’ routes. ‘Wij zijn de ouders van deze kinderen vanaf het moment dat ze thuis vertrekken tot wanneer ze op school aankomen’, zegt Lakita Pearson, een Safe Passage begeleider.

Deze werknemers worden aangenomen binnen de gemeenschap om relaties op te bouwen. Zelfs met personen ‘die soms de trekker overhalen’. ‘Dan weten ze dat dit een moment is waarop kinderen op straat lopen’, zegt Autry Phillips, uitvoerend directeur van Target Area Development Corporation, een organisatie die de stad helpt bij het management van de Safe Passage routes.

Het Safe Passage programma begon in 2009 toen een zestienjarige student, Derrion Albert, doodgeslagen werd na schooltijd. In 2013 werd het programma uitgebreid.

Kritiek

Toch is er ook kritiek. Zo hebben grote delen van de stad geen veilige routes. En volgens sommige ouders zijn de begeleiders enkel ‘ogen en oren’, maar kunnen ze de kinderen niet écht beschermen.

Bekijk hier de getuigenis van een vader die zijn kinderen naar school wandelt. ‘Ik had mijn kinderen net op school afgezet, toen iemand begon te schieten. Achttien schoten werden toen gelost’, zegt de vader. ‘Ik zet mijn kinderen zelf af op school omwille van het geweld.’

Bron: De standaard, http://www.standaard.be/cnt/dmf20161229_02650166 ,29/12/16, 12u46.

Eigen mening: In dit artikel zien we geweld ook zonder wapens. dat er een jongere is doodgeslagen. Ook al zijn wapens nog steeds een grote oorzaak van het geweld en mensen kunnen er zo snel aankomen. Zelfs criminelen die de trekker overhalen. Maar in het artikel wordt ook een probleem aangehaald. De ouders van deze kinderen zijn de oren en de ogen maar jammer genoeg kunnen ze niets doen. De overheid zou moeten investeren in een speciaal corps dat kinderen kan beschermen onderweg naar school. Of een ander initiatief dat de ouders hier zelf niet voor moeten zorgen. Want deze mensen moeten ook voltijds werken dus hebben vaak ook geen tijd daarvoor.

Laatst aangepast door naomi.di*rckx : 29th December 2016 om 12:55.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.