actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th October 2012, 16:35
Tinne Sysmans Tinne Sysmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Merksplas
Posts: 122
Story: "5.000 à 10.000 euro voor 'exclusieve foto's' van BV's"

Story: "5.000 à 10.000 euro voor 'exclusieve foto's' van BV's"

De hoofdredacteur van het magazine Story, Frederik De Swaef (links), heeft tijdens het VIER-programma 'De Kruitfabriek' uit de doeken gedaan hoeveel "de boekjes" betalen voor exclusieve foto's van bekende Vlamingen. Dat kan blijkbaar al gauw oplopen tot 5.000 tot 10.000 euro.

De Swaef vertelde dat niet elke BV evenveel krijgt. Gemiddeld betaalt Story voor foto's bij primeurstukken enkele duizenden euro's. Ook in natura betalen, bijvoorbeeld een kinderkamer of een wieg cadeau doen in ruil voor kinderfoto's, blijkt niet uitzonderlijk te zijn.

"Ik ben verbaasd dat mijn uitspraken zoveel ophef maken", klonk het nog.

"Ik ben vijf jaar journalist, en ik heb het nooit anders geweten. Wij zijn natuurlijk ook niet het enige blad dat betaalt voor exclusieve foto's. Meer nog: wij betalen van alle zogenaamde roddelbladen waarschijnlijk het slechtst", aldus De Swaef, die stelt dat er alleen betaald wordt voor de foto's en niet voor het nieuws zelf.

datum: 4/10/2012
bron: http://www.gva.be/nieuws/media-en-c...s-van-bv-s.aspx

Eigen mening:
Ik wist nooit hoeveel er ongeveer aan bekende Vlamingen werd gegeven voor foto's, maar dit vind ik toch wel heel veel. Veel mensen moeten voor dit bedrag enkele maanden werken en zij krijgen dit bedrag voor enkele foto's. Nu verschiet ik er al helemaal niet meer van waarom BV's in alle boekjes willen staan, zo krijgen ze niet alleen veel aandacht, maar ook telkens een smak geld erbij bovenop. Ik zou persoonlijk niet met heel mijn privéleven te koop lopen, maar er zijn duidelijk mensen die hier niet van wakker liggen.
Ik kan begrijpen dat er voor foto's en/of interviews een vergoeding tegenover staat, maar zo hoog moeten die heus niet zijn. Natuurlijk willen BV's die vergoedingen maar al te graag in ontvangst nemen. Zij zullen misschien ook kijken waar ze het meeste geld kunnen verdienen, in feite is dit ook maar menselijk, maar als de hoofdredacteur zegt dat zij nog niet zo'n hoge vergoeding geven, vraag ik mij af hoe hoog de vergoedingen bij bijvoorbeeld Dag Allemaal zijn.
Ik vind de laatste tijd ook dat al die roddelboekjes best duur zijn geworden, maar als ik dan weet dat ze voor enkele foto's zoveel geld aanbieden, vind ik ook dit niet meer zo raar.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.