actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2012, 14:06
Lieselotte.Busch Lieselotte.Busch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 87
Papa ontvoerde Jordan: ‘1.000 euro of gevangenisstraf’

OOSTMALLE - Ive Gödecke, de man uit Oostmalle van wie het ontvoerde dochtertje na drie jaar terug in België is, blijft problemen ondervinden omtrent de hele zaak. Ive moet tegen vandaag 1.000 euro onderhoudsgeld betalen aan zijn ex, of wordt in Kaapstad in de cel gegooid.

Drie jaar geleden ontvoerde Lisa Michael, een Zuid-Afrikaanse kunstschaatsster, haar dochter Jordan naar haar thuisland. Papa Ive Gödecke wilde zijn dochter terug maar het meisje was spoorloos verdwenen. Pas na een zoektocht van twee jaar door een Britse detective werd Jordan teruggevonden in het Zuid-Afrikaanse kustdorp Sedgefield.

Gödecke startte een rechtszaak om zijn dochter terug te krijgen, en met succes. De rechter in Zuid-Afrika besliste op 6 september dat de terugkeer van Jordan naar Oostmalle mocht worden voorbereid en nu, anderhalve maand later, is Jordan opnieuw thuis. Ze landde maandag onder begeleiding van een psychologe en haar moeder Lisa in België. Ze zullen samen in Malle gaan wonen, in een appartement dat Gödecke voor hen huurt. Daarbovenop moet hij zijn ex ook 1.000 euro onderhoudsgeld per maand betalen.

1.000 euro of gevangenisstraf

En daar wringt het schoentje. Gödecke betaalde deze maand de waarborg en huur voor het appartement in Malle en dacht dat hij daardoor zou vrijgesteld worden van het onderhoudsgeld. Woensdag hoorde hij van zijn advocaat in Zuid-Afrika dat hij tegen donderdag 9u het onderhoudsgeld op de rekening van Michael moet storten. Michael heeft immers geen job in België en dus geen inkomen. Weigert Gödecke te betalen, dan wordt hij bij zijn terugkeer naar België, gepland voor zaterdag, gearresteerd op de luchthaven van Kaapstad.

Omgekeerde wereld

Gödecke vindt de hele zaak waanzin. ‘De som die ik deze maand neertelde bedraagt veel meer dan het onderhoudsgeld. Ik kan die 1.000 euro gewoonweg niet betalen, ze hebben mij al helemaal leeggemolken. Laat ze mij dan maar opsluiten in Kaapstad. Het is werkelijk de omgekeerde wereld: Lisa zou in de gevangenis moeten zitten, niet ik.’

Bron:
http://www.standaard.be/artikel/det...121018_00339099

Mening:
Eerst en vooral vind ik het heel goed dat deze man zijn kind heeft teruggevonden. Ik denk dat er genoeg kinderen ontvoerd worden of vermist geraken. Deze man heeft heel veel moeite gedaan om zijn kind terug te krijgen of te vinden.

Er is wel iets dat ik niet goed begrijp. Waarom moet de man geld betalen aan zijn vrouw? Heeft dit te maken met alimentatiegelden? Want als dit zo is klopt er wel iets niet aan de Belgische wetgeving en maatschappij. De vrouw heeft het kind 'ontvoerd' of zo wordt het in dit artikel toch genoemd. Zij kan hier terug komen wonen. Maar is er dan geen proces gestart tegen de vrouw? En ik begrijp niet goed waarom de man dan nog geld moet betalen of zelfs in de gevangenis kan geraken. Ik stel me best wel veel vragen bij dit artikel. Als het echt loopt zoals het hier omschreven is, dan klopt er toch iets niet aan onze maatschappij?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.