actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th April 2011, 18:45
katrien.anthonis katrien.anthonis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Halle-Zoersel
Posts: 76
Ideale gezin bestaat uit 2 dochters

Het ideale gezin bestaat niet uit een zoon en dochter, maar uit 2 dochters. Zo blijkt uit een Brits onderzoek.

Welke gezinssituatie is het gemakkelijkst te hanteren? Die met 2 dochters zo blijkt. Wanneer een gezin bestaat uit 2 vrouwelijke spruiten is er het meeste kans om samen te spelen zonder al te veel ruzie. Bovendien zouden deze kinderen beter naar de ouders luisteren en meer naar hen opkijken.

Op de tweede plaats eindigen een dochter en een zoon. De derde plaats wordt bekleed door 2 jongens. 4 meisjes blijkt de minst gewenste combinatie te zijn. Volgens de onderzoekers gaan de vrouwen dan meer onderling ruziemaken en minder gehoorzamen aan de ouders.

Bron: GVA, 6 april 2011
Reactie: Ik zou wel eens willen weten hoe de onderzoekers aan deze resultaten zijn gekomen. Het 'ideale gezin' is een subjectief gegeven en kan eigenlijk niet onderzocht worden. Elke persoon heeft een andere invulling van deze term. Zo kan ik mij bijvoorbeeld voorstellen dat moslims liever een groter gezin hebben met meer jongens omdat dit in hun cultuur als 'gunstig' beschouwd wordt. Sommige mensen vinden een gezin zonder kinderen misschien perfect...
Kortom vind ik dit dus iets wat niet te onderzoeken valt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th April 2011, 15:16
Stefanie.Buts's Avatar
Stefanie.Buts Stefanie.Buts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Itegem
Posts: 73
Ik begrijp niet hoe ze tot resultaat en conclusies zijn gekomen, laat staan dat ik dit onderzoek representatief vind. Elk kind is anders, het maakt niet uit of je een jongen of meisje hebt en of het aantal belangrijk is. Je kan vier meisjes hebben die wél gehoorzamen of twee meisje die resoluut hún ding doen. Bovendien vind ik dat dit onderzoek aanzet tot het perfecte gezinnetje, dat niet bestaat en ook nooit zal bestaan. Ik denk zelfs dat dit onderzoek toekomstige ouders kan aanzetten om hun 'ideale' baby te bestellen door hen genetisch te manipuleren. Kortom: Dit onderzoek is niet relevant en gewoonweg fout.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th April 2011, 10:47
lien.lauwers lien.lauwers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wechelderzande
Posts: 114
Ik vind ook dat dit onderzoek geen waarde heeft. Ze doen precies dat een gezin dat uit 2 jongens en de ouders bestaat geen gelukkig gezin kan zijn. Je vult toch nog altijd je eigen geluk in, niet? Ik denk ook niet dat het als ouder uitmaakt wat voor geslacht je kinderen hebben. "Als ze maar gezond zijn" is een cliché dat volgens mij nog steeds van toepassing is. In het artikel vermelden ze ook dat 2 meisjes goed met elkaar kunnen omgaan zonder ruzie. Ik heb zelf één zus en ik heb niet het gevoel dat dit zo is. Ik heb wel een goede band met mijn zus, maar ik heb ondervonden dat dit tussen een jongen en een meisje net hetzelfde kan zijn. Kortom: dit onderzoek is volgens mij weer maar een uitspraak om de mensen een ideaal te laten nastreven.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 18th April 2011, 11:29
katrien.anthonis katrien.anthonis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Halle-Zoersel
Posts: 76
Inderdaad Stefanie. Elk kind is anders! In eenzelfde gezin, met vaak min of meer dezelfde opvoeding, kan je hele andere persoonlijkheden treffen.

In het artikel schrijft men ook dat 2 meisjes minder ruzie maken dan 2 jongens. Ook dit hangt weer van de persoonlijkheden af. Ik ken genoeg zusjes die wel heel veel ruzie maken...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.