actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2014, 10:11
Maike.D*eltiens Maike.D*eltiens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 80
Acht vrouwen sterven na snelle groepsoperatie in India

In India zijn acht vrouwen om het leven gekomen na massale groepsoperaties. Nog eens meer dan zestig vrouwen zijn opgenomen in het ziekenhuis.
De operaties vonden zaterdag plaats in een soort "gezondheidskamp" in de centraal gelegen staat Chhattisgarh. Volgens een lokale hulpverlener gingen ongeveer tachtig vrouwen onder het mes om gesteriliseerd te worden. Na de operatie voelden bijna alle vrouwen zich onwel, zegt dezelfde bron.

Een vertegenwoordiger van de lokale overheid bevestigde dat acht vrouwen overleden en 64 werden opgenomen in het ziekenhuis. "De vrouwen werden geopereerd in het kader van een 'familiale planning'. Na de operaties kregen sommige vrouwen last van braakneigingen, lage bloeddruk en andere symptomen."

Volgens de Indian Express werden de operaties uitgevoerd in vijf uur tijd door een chirurg en zijn assistent. "Er is geen sprake van nalatigheid", zegt de lokale overheid. "Het ging om een ervaren dokter. We zullen de zaak alleszins onderzoeken."

Volgens deskundigen is het niet ongebruikelijk dat Indiase autoriteiten "sterilisatiekampen" organiseren. Er heerst in India veel ongerustheid omdat de bevolking steeds meer toeneemt. Naar verwachting zou India in 2030 meer inwoners dan China tellen.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...-in-India.dhtml 11/11/2014

Eigen mening: Ik heb zo mijn twijfels over deze 'gezondheidskampen'. Wordt er daar wel aandacht besteed aan hygiëne? Misschien hebben deze vrouwen wel een of andere ziekte opgelopen. En waarom konden de vrouwen niet meteen naar een ziekenhuis gaan? Natuurlijk, door mensen te laten sterven wordt er ook iets aan overbevolking gedaan. Ik vind dat ze het geld van die gezondheidskampen beter hadden kunnen investeren in bijvoorbeeld de sterilisatie in een ziekenhuis te verbeteren. Maar ja, dat kan de gewone bevolking dan waarschijnlijk niet meer betalen. Zo zitten ze dan in de vicieuze cirkel dat mensen het zich niet kunnen permitteren om naar een echt ziekenhuis te gaan, en dus maar naar 'gezondheidskampen' moeten gaan, de hygiëne is er alles behalve goed, en mensen sterven van een of andere ziekte die ze hebben opgelopen tijdens zo'n operatie.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th November 2014, 15:04
R*bin.Claesen R*bin.Claesen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 87
Citaat:
Orgineel gepost door Maike.D*eltiens
Natuurlijk, door mensen te laten sterven wordt er ook iets aan overbevolking gedaan. .


Maike, bedoel je dat het goed is dat ze mensen laten sterven, zodat ons bevolkingsaantal daalt? Want dit zou wel enorm kort door de bocht zijn. Het is niet eerlijk dat wij voor het minste kwaaltje verzorgd worden door goed opgeleide mensen en dat in India iedereen gesneden wordt met hetzelfde mesje en drinken krijgt uit hetzelfde glas. Ik begrijp je bezorgdheid over de stijging van ons bevolkingsaantal, maar om dan te zeggen dat dit een manier is om de bevolking te laten dalen, lijkt me wel heel cru.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 26th November 2014, 09:31
Maike.D*eltiens Maike.D*eltiens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 80
Dit was natuurlijk sarcastisch bedoeld! Natuurlijk vind ik dit niet kunnen. Al deze mensen verdienen even goede gezondheidszorg als wij. En ik vind dat sommige landen hier dringend werk van mogen maken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.