actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2014, 11:35
Lotte.G*ens Lotte.G*ens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Olen
Posts: 80
Bizarre vacature: wie wil gaan werken voor IS?

Bizarre vacature: wie wil gaan werken voor IS?

In deze tijden van crisis is het niet altijd gemakkelijk om werk te vinden. Dan klinkt een job als manager in een olieraffinaderij - met een loon van 180.000 euro per jaar - niet zo slecht, toch? Dat je werkgever de Islamitische Staat is, moet je er dan wel bijnemen.

Het is waarschijnlijk de minst aantrekkelijke vacature ter wereld. IS is momenteel op zoek naar een manager om de olieraffinaderij in de bezette gebieden in Irak en Syrië te controleren. De terroristische organisatie gebruikt de zwarte markt om de jobaanbieding te promoten, en zoeken zelfs tot in Noord-Afrika naar geschikte kandidaten.

IS heeft minstens elf olievelden veroverd in Irak en Syrië, en dat legt hen geen windeieren: in juni verdienden ze zo twee miljoen dollar per dag. Maar de laatste tijd zijn de opbrengsten maar pover; de bedreigde werknemers zijn immers bijna allemaal gevlucht, en weinig respectabele bedrijven willen iets te maken hebben met de olie. Om het personeelstekort op te vangen werden heel wat vacatures uitgeschreven, waaronder die voor een 'senior manager'.

Het loon is niet min - IS biedt 180.000 euro per jaar - maar nu ook weer niet geweldig. "In de olie-industrie zou je voor zo'n positie stukken meer moeten verdienen. Zeker als je voor IS werkt", klinkt het laconiek bij kenners. Daarnaast lijkt een terroristische organisatie die bekend staat om zijn gruwelijke onthoofdingen ons ook niet meteen de veiligste werkgever. Wie weet bieden ze wel een goede gevarenpremie?

Bron: TheMirror
http://www.demorgen.be/buitenland/b...or-is-a2108957/


Mening: Persoonlijk dacht ik eerst dat dit een grap was, maar het is wel degelijk een feit. Ik kan me niet inbeelden dat iemand wil verhuizen, om voor de IS(Islamitische Staat) te gaan werken. Het zijn dan ook niet meteen de vriendelijkste werkgevers, zou ik zo denken, en ze hebben een slechte reputatie, wat nog licht is uitgedrukt.
Ook in het artikel wordt er vermeld dat 180.000 euro per jaar in deze sector eigenlijk nog ondermaats is. Een reden te meer om deze vacature af te wijzen. Ik hoop dat er geen radeloze beslissingen genomen worden, en er niemand op deze vacature zal ingaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.