actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st May 2013, 20:51
E*ien.Pelckmans E*ien.Pelckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 159
Langer wachten op belastinggeld

Langer wachten op belastinggeld

Vandaag om 13:29 door VMMa | Bron: VMMA
Wie dit jaar zijn belastingen aangeeft en geld moet terugkrijgen, zal langer op zijn centen moeten wachten. Door de besparingen zit de overheidsdienst Financiën iets krapper bij kas en hebben ze niet genoeg geld om snel terug te betalen. Dit jaar is het wel snel gegaan: ruim de helft van de belastingbetalers hebben al geld teruggekregen.

Bron : http://www.standaard.be/cnt/DMF20130501_00562476

Commentaar : Weeral discriminatie : degenen die reeds teveel belastingen hebben betaald, moeten nog langer wachten op hun rechtmatige teruggave. Ik dacht dat iedereen gelijk voor de wet was. Persoonlijk heb ik niets tegen uitgestelde terugbetalingen, indien die dan met rechtmatige intresten verhoogd worden. In de gegeven situatie lijkt het mij nu meer op diefstal.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st May 2013, 22:07
A*ton Goossens A*ton Goossens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2013
Locatie: LIER
Posts: 55
Ik vind het toch wel de spuigaten uitlopen, dit gaat over een teruggave van belastingen van het jaar daarvoor. Dit lijkt mij gewoon een manier om het gat in de begroting te dempen met de intresten die de overheid aanslaat op het te veel dat er aan belastingen betaald werd. Als je moet opleggen moet je dit wel onmiddellijk doen. Dit systeem is echt achterhaald.
__________________
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened - Winston Churchill
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 2nd May 2013, 10:30
Valerie.Pandelaers Valerie.Pandelaers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Vorselaar
Posts: 99
Dat moesten wij als gewone burgers eens proberen, 'o, wacht, ik kan mijn belastingen nog niet betalen, want ik zit krap bij kas.'. Ik vind dit persoonlijk zeer erg, en dit bewijst nog maar eens in wat voor soort land wij leven. Eigenlijk komt het weeral neer op het principe van 'ikke ikke ikke en de rest kan stikken', en het volk is daar (zoals gewoonlijk) de dupe van.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 5th May 2013, 21:27
Carine.Smets Carine.Smets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 164
Ik ben het helemaal eens met de meningen die men hier al op gegeven heeft. Wanneer wij een belastingbrief krijgen waarop we moeten bij betalen, moet dit binnen de 14 dagen gebeuren en wanneer Financiën aan ons moet terug betalen, mogen zij hier 2 maanden over doen en deze termijn zal dan nu nog opgetrokken worden. Het is inderdaad zo dat zij de intresten op ons geld gebruiken om het gat in hun begroting te dichten. Eigenlijk zouden wij, brave burgers, onze stoute schoenen eens moeten aantrekken en onze intresten opeisen, want dit is wel geld waar wij voor gewerkt hebben en dat ze bij ons teveel hebben afgehouden, waar wij dan meer dan een jaar op moeten wachten alvorens wij dit terugkrijgen.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 6th May 2013, 21:05
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 143
Oké, dit is niet goed te praten. Zoals hier al gezegd is, moeten wij onze belastingen, rekeningen, ... wel op tijd betalen en kan de overheid ons laten wachten. Maar ik probeer het positief te bekijken, als we hiermee het gat in de begroting mee zouden kunnen helpen dichten, waarom niet dan? Dit geld heb je zelf niet ter beschikking, natuurlijk wil je dit zo snel mogelijk ter beschikking hebben, dat begrijp ik maar al te goed, maar je hebt het niet dus je mist het niet, of je voelt dat toch niet zo aan. Als we dan zo ons steentje kunnen bijdragen naar een betere toekomst voor ons allen, waarom dan zo pessimistisch?
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 7th May 2013, 19:18
Valerie.Pandelaers Valerie.Pandelaers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Vorselaar
Posts: 99
Ik kan me wel vinden in de reactie van Jill, maar toch zijn het bij iedereen besparingen, en zit iedereen in een 'crisis' krapper bij kas, en niet alleen de overheid.
Natuurlijk wil ik een beter toekomst voor ons allemaal, maar sommige mensen hebben dit geld nu eenmaal wél nodig, en missen ze dit dus ook.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 7th May 2013, 19:49
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Ik sluit me eigenlijk volledig bij J*ll aan. Het geld dat we niet extra hebben, zullen we ook niet direct missen. Natuurlijk zullen sommige mensen dit wel dringend nodig hebben, maar dit is niet altijd het geval. Wat niet mooi is is het feit dat wij wel altijd op tijd moeten betalen en boetes krijgen wanneer we 'even' te laat zijn, maar mensen van hoger mogen wel later betalen als het geld van de gewone bevolking is. Ik vind het wel positief om te lezen dat dit een oplossing kan zijn om de begroting te vullen zal ik maar zeggen. Natuurlijk moeten ook wij hier ons steentje bijdragen.
__________________
Life is Just a Game
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.