actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th February 2012, 23:33
steffi.vandeneynde steffi.vandeneynde is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Poederlee
Posts: 49
250 mensen vast in trein zonder verwarming

zaterdag 11 februari 2012, 21u04
Bron: belga
Auteur: kidr

BRUSSEL/DENDERLEEUW - Tussen Brussel en Denderleeuw zaten zaterdagavond 250 mensen vast in een trein zonder verwarming, nadat twee treinen geblokkeerd raakten door een probleem met de bovenleiding. De noodverlichting van de treinen werkte nog, maar verder waren de treinen volledig stilgevallen.
dso onderzoek

Het incident deed zich voor omstreeks 20.10 uur. Aanvankelijk stonden vier treinen stil door de problemen met de bovenleiding, maar twee daarvan werden terug naar het station van Brussel-Zuid gesleept. De treinen Oostende-Eupen en De Panne-Landen moesten echter meer dan een uur wachten op groen licht. 'Inspecties wezen uit dat er geen cruciale leiding, die stroom voorziet, was gebroken. Daarop werd beslist dat het treinverkeer opnieuw mocht rijden', verklaarde Infrabel-woordvoerder Thomas Baeken.

Hoeveel personen er zich precies in de treinstellen bevonden is niet bekend, maar het gaat om veelgebruikte intercitytreinen. Radio 1 meldde dat het om 250 personen ging. De woordvoerder geeft toe dat de verwarming in de treinen tijdelijk werd uitgeschakeld. 'Alle begrip en onze excuses aan de reizigers, maar we moeten ook aan de veiligheid denken. Bij inspecties aan de leidingen moet de stroom uit', klonk het.

Rond 21.20 uur zijn de treinen verder kunnen rijden, er zijn wel nog gevolgvertragingen tot een half uur op de lijn Brussel-Gent, in beide richtingen.

Mijn bron: http://standaard.be/artikel/detail....DMF20120211_106

Mijn mening:

Ik vind het maar een vreemd verhaal dat er slechts twee treinen kunnen weggesleept worden naar een ander station. Dat 250 mensen in de vrieskou vastzitten zonder dat er enig initiatief wordt genomen om hen hieruit te verlossen kan ik moeilijk vatten. Het was bijvoorbeeld een mogelijkheid om bussen in te schakelen indien het niet mogelijk was de treinen te verslepen. Als het gaat om staken kunnen De Lijn en de NMBS elkaar maar al te goed volgen in veel zaken, waarom dan niet in dit geval? Ik heb medelijden met de reizigers die dit hebben moeten meemaken...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.