actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st October 2013, 11:45
B*b.Borgmans B*b.Borgmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Arendonk
Posts: 88
Uw iMessages dan toch niet beschermd tegen meelezers

Hoewel Apple een tijdje geleden beweerde dat iMessages enkel gelezen kunnen worden door verzenders en ontvangers, blijkt nu dat de technologiereus zelf ook in staat is deze versleutelde berichten te lezen of door te spelen aan een inlichtingendienst als de NSA.

Toen het PRISM-spionageprogramma van de NSA aan het licht kwam, beweerde Apple dat iMessage-berichten zo versleuteld zijn dat ze enkel gelezen kunnen worden door verzenders en ontvangers.

Onderzoekers van het Franse beveiligingsbedrijf Quarkslab hebben dit op de Hack in the Box-conferentie in Kuala Lumpur tegengesproken. Volgens hen kunnen Apple-medewerkers de versleuteling makkelijk kunnen opheffen, en zo de berichtjes zelf lezen of ze doorspelen aan inlichtingendiensten zoals de NSA.

Voor buitenstaanders is het dan weer wel quasi onmogelijk de versleuteling te kraken. Zij zouden toegang moeten hebben tot het apparaat, speciale certificaten moeten installeren en een malafide server opzetten.

Apple heeft nog geen commentaar gegeven op de resultaten van het Franse onderzoek.

Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws...00426997956.htm
Datum: 21/10/2013

Mening:
Ik denk dat we ons stilaan moeten afvragen of we nog wel privacy hebben op sociale media, communicatiemiddelen. De afgelopen weken las ik zeer veel in de kranten over bedrijven dat een systeem hacken om zo aan onze gegevens te komen. Dit is een echte schande vind ik! Niemand kan ons nog privacy beloven, want sommige bedrijven kunnen toch alles meelezen als ze willen. Bij dit artikel stel ik me de vragen: Wanneer stopt deze privacyschending? Wat gaat er gebeuren wanneer iedereen het boekje te buiten gaat? Gaat er dan misschien een soort van "bedrijvenoorlog" komen? Hoever gaan ze hun boekje te buiten? (Misschien al verder dan dat de actualiteit aan ons laat weten).
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.