actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2007, 16:49
jan.dufraing jan.dufraing is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: poederlee
Posts: 117
Europeanen voor verplichte taaltest voor migranten

Europeanen voor verplichte taaltest voor migranten
Een meerderheid van Europeanen staat gunstig tegenover verplichte taal- en burgerschapstesten voor immigranten die in hun land willen blijven. Dat blijkt uit een peiling die vrijdag in de Financial Times is verschenen.

Volgens een enquête die het instituut Harris in vijf grote Europese landen uitvoerde, ondersteunt 86 procent van de Duitsers, 61 procent van de Fransen en Italianen, 83 procent van de Britten en de helft van de Spanjaarden dergelijke maatregelen. Nog een hoger aantal Europeanen is voorstander van inburgeringslessen op school.

Alleen bij de Fransen vindt een meerderheid (52 pct) dat hun identiteit in eerste instantie door nationale factoren bepaald wordt en pas daarna door regionale, Europese of internationale elementen. Duitsers voelen zich vooral Europeaan (36 procent), terwijl 22 procent van hen de nationale identiteit bovenaan zet en 24 procent de regionale identiteit.

Weinig verrassend: de Britten (58 procent) zijn het sterkst gekant tegen een hiërarchie waarbij Europese wetten boven nationale wetten staan.

De peiling werd tussen 28 november en 7 december bij 6.226 mensen gedaan.


Bron: Gazet van Antwerpen
: http://www.gva.be/nieuws/buitenland/default.asp?art={1DC0F3D1-1956-47F8-8DD5-FB9C4711F924}
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th December 2007, 11:00
KristofMertens KristofMertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Arendonk
Posts: 82
Ik ben hier zeker voorstander van. Als immigranten naar een ander land migreren, zou de volgende stap de inburgering moeten zijn.

Mijn vriendin zelf is ook van Polen. Ze is nu ongeveer een 2 jaar in België en heeft bijna onmiddelijk Nederlandse lessen gevolgd. Zij praat al meer dan een jaar beter Nederlands dan sommige immigraten die hier al ongeveer 10 jaar verblijven.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 17th December 2007, 09:23
Natalie Docx Natalie Docx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Berlaar
Posts: 109
Hier ben ik ook wel voor. Het is niet meer dan logisch dat als je naar een land emigreert waarvan je de taal niet spreekt, je ze onmiddelijk leert. Je kan toch niet verwachten dat als je bijvoorbeeld Marokaans spreekt tegen een winkelbediende dat die je verstaat. Het is gewoon de beste oplossing voor zowel de migranten als voor ons.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 17th December 2007, 10:41
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Loenhout
Posts: 177
Een geweldig initiatief! Het is niet meer dan normaal dat immigranten onze taal leren. Ik bedoel hierbij dus wel het Nederlands..
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 17th December 2007, 17:37
sofie 07 sofie 07 is offline
sofie
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: borsbeek
Posts: 78
Ik vind dit ook een goed idee.
Ik was een paar weken geleden aan het werken op de markt en een Marokkaanse vrouw vroeg me iets in het Arabisch. Ik verstond dit uiteraard niet en kon de vrouw niet verder helpen. Ze is dan een vriendin gaan halen die wel Nederlands kon.
Dit kan toch eigenlijk niet. Die vrouw was afhankelijk van anderen. Voor haar moet het toch ook lastig zijn om niemand te begrijpen en niet begrepen te worden.
Die verplichte testen zouden dan een goede stimulans zijn voor de immigranten.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 19th December 2007, 10:53
Julie De Ceulaer Julie De Ceulaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 76
Ik ben hier ook voorstander van. Ik vind dat we migranten goed moeten ontvangen maar ze moeten zich wel aanpassen en op z'n minst onze taal leren.
En als er een verplichte taaltest komt, worden ze waarschijnlijk wel meer gestimuleerd om onze taal te leren dan wanneer het gewoon aan te raden is om Nederlands te leren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.