actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th October 2017, 09:32
melanie.d*llen melanie.d*llen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Vorselaar
Posts: 80
Schutter opent het vuur op drukke markt in Zweden

Schutter opent het vuur op drukke markt in Zweden

Bij een schietpartij in het zuiden van Zweden zijn donderdagavond vier mensen gewond afgevoerd naar het ziekenhuis. De terreurpiste wordt uitgesloten, zegt de lokale politie.

Het incident deed zich voor in Trelleborg, op zo’n 650 km ten zuiden van Stockholm en 33 km ten zuiden van Malmo. Een schutter opende het vuur op een drukke markt in de stad. Twee mensen zouden gewond geraakt zijn bij de schietpartij terwijl twee mensen andere verwondingen opliepen, zegt politiewoordvoerder Frederik Bratt aan de lokale krant Expressen.

De politie benadrukt dat deze kleine stad geregeld geteisterd wordt door bendegeweld. Het incident zou dan ook niet als terreur beschouwd worden.

Volgens de eerste informatie zouden mensen op verschillende plaatsen beschoten zijn. Een getuige vertelde aan de krant The Express: ‘Er waren veel schoten. We zagen iemand lopen. De straat staat vol politiewagens.’ Buurtbewoners werd geadviseerd de omgeving te vermijden. Er zijn nog geen verdachten opgepakt.

Bron: De Standaard, 13 oktober 2017
Mening: Eerst en vooral schrok ik er al van dat dit geen geval was van terreur. Dit onderwerp komt namelijk zo veel in het nieuws, dat wanneer we ergens 'schietpartij' lezen, we verwachten dat het wel gevolgd zal worden door het woord 'terreur. Vervolgens vind ik de reactie van de politie een beetje vreemd. De politie benadrukt dat Trelleborg wel vaker geteisterd wordt door bendegeweld. Als ze dit zo goed weten, vraag ik me af waarom hiertegen geen actie ondernomen wordt. Gelukkig waren er nu alleen maar enkele gewonden, maar als dit zich nog eens voordoet, kan het misschien veel erger zijn.

Laatst aangepast door melanie.d*llen : 13th October 2017 om 09:38.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.