actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2012, 08:02
M*xime Laurent M*xime Laurent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Itegem
Posts: 104
België is topland om te wonen

België is topland om te wonen

Welvaart
woensdag 28 november 2012, 03u00Auteur: csn

BRUSSEL - Volgens de Britse krant ‘The Economist' is België het vijftiende beste land ter wereld om geboren te worden.

Baby's die in ons land geboren worden, mogen zich gelukkig prijzen. Want België is het vijftiende beste land ter wereld om het levenslicht te zien. Dat blijkt uit een lijst van de Britse krant The Economist . Ze keken in 80 landen naar wat de kansen zijn op gebied van gezondheid, werk, welvaart en veiligheid voor wie nu geboren wordt. Op nummer 1 staat Zwitserland, gevolgd door Australië en Noorwegen. Nederland staat op 8, België op 15. Daarmee doen we het beter dan Duitsland en de Verenigde Staten die de 16de plaats delen. De slechtste plek op deze aardbol om geboren te worden? Nigeria. Dat land doet het nog net iets slechter dan Kenia en Oekraïne.

Bron:

Commentaar: Ik ben het er zeker en vast mee eens dat België een goed land is om in te wonen. Maar ook België heeft zijn nadelen. Ons land kent zeer hoge belastingen. Ondanks dit ben ik zeer tevreden dat ik een Belg ben. Zoals in het artikel staat vermeld vind ik dat ons land goed draait op het gebied van welvaart, gezondheid en veiligheid. Wel vind ik het opmerkelijk dat Zwitserland op één staat, het land in het midden van Europa, dat geen deel uitmaakt van de EU.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th November 2012, 08:35
J*nasHeyns J*nasHeyns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Ravels
Posts: 70
Dat het hier goed is om te wonen daar ben ik helemaal akkoord mee maar dat er nog eens een artikel over moet komen daar ben ik niet akkoord mee.

Er zijn al veel te veel mensen die van het buitenland komen naar ons leuk landje zonder hier een klop te verrichten. Ze kunnen beter een beetje minder goed zijn zodat er hier een mindere toevloed is van allochtone mensen.
__________________
Ik volg de actualiteit, maar volgt de actualiteit mij ook?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 28th November 2012, 09:09
Esther Lambrechts Esther Lambrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wiekevorst
Posts: 89
Ook ik ben het er absoluut mee eens dat wij ons allemaal gelukkig mogen prijzen dat we in België geboren zijn. Door hier op te krijgen krijgen we enorm veel kansen om iets van ons leven te maken, zo kunnen we bijvoorbeeld genieten van goed onderwijs. Wel vind ik dat vele Belgen wat meer mogen stilstaan bij het geluk dat ze hebben om hier te kunnen wonen. Stel je maar eens voor dat je in Nigeria geboren wordt, dan zou je leven er helemaal anders uitgezien hebben.

Wel moet ik even zeggen dat ik het oneens ben met de mening van Jonas. Er zijn zeker en vast ook meer dan genoeg Belgen die hiervan profiteren, die ook 'geen klop', om het in jouw taal te zeggen, willen doen. Er zijn echter ook meer dan genoeg allochtonen die wél werken en die wél leven in België zoals de Belgen het van hen verwachten. Maar uiteraard vergeten de meeste mensen dezen wat ik jammer vind.

We moeten niet steeds op de kop van een ander zitten, terwijl er genoeg mensen van onze eigen nationaliteit ook van ons profiteren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.