actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2012, 20:30
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lommel
Posts: 165
Bouwmaterialen krijgen steeds vaker tweede leven

Bouwmaterialen krijgen steeds vaker tweede leven

Meer en meer mensen bouwen of renoveren met gerecupereerde materialen: oude tegels, deuren of zelfs bakstenen die ze hergebruiken. Dat geeft een authentieke sfeer aan hun huis. Maar het is ook beter voor het milieu om materialen te hergebruiken. En dat vinden bouwers tegenwoordig ook belangrijk.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...121127_00383641

Mening: Zoals het artikel vertelt is het beter voor het milieu om materialen te hergebruiken. Of het een authentieke sfeer geeft aan een huis, dat weet ik toch niet zo zeker. In ieder geval denk ik niet dat dit hoofdredenen zijn waarom mensen bouwmaterialen gaan hergebruiken. Volgens mij doen ze dit eerder omwille van de kosten. Door dezelfde tegels, deuren of bakstenen te gebruiken, kan je behoorlijk veel uitsparen. Je kan bakstenen ook hergebruiken om ergens "tussen te stoppen" of zaken op te vullen. Mijn broer is ook een huis aan het renoveren en hergebruikt ook bakstenen. Dit doet hij uiteraard ook om het budget beperkt te houden. Als je een muur toch gaat bedekken, maakt het niet veel uit of er oudere bakstenen tussen zitten. Dus de hoofdreden wordt volgens mij niet in dit artikel aangehaald.
__________________
Niet doorschuiven, maar aanpakken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th November 2012, 21:25
Ilse Van Loock Ilse Van Loock is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Kessel
Posts: 103
Het hergebruiken van bouwmaterialen bestaat reeds langer. Het was de laatste decennia wat in onbruik geraakt, maar door de crisis worden mensen inventiever.
Mijn grootvader was een fervent duivenliefhebber. Zijn duiventillen waren allemaal gemaakt van tweedehands materialen: voornamelijk hout en dakpannen. Geen duifje dat er van wakker lag.
Als je een woning renoveert is het zeker interessant eens te gaan rondneuzen bij handelaars in tweedehands materialen; daar vind je misschien nog die speciale baksteen, tegel of dakpan die je nodig hebt voor je verbouwing.
Bovendien denk ik dat het voor het milieu een goede zaak is als je bouwmaterialen recupereert. Als we meer zouden recycleren zou de afvalberg veel kleiner worden!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.