actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2015, 20:38
Yves J*nssens Yves J*nssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: olen
Posts: 37
‘Beste angst, je dagen zijn geteld’

‘Beste angst, je bent zeer overtuigend en heel aanwezig. Jouw stroom is sterk en wij kunnen niet allemaal zwemmen maar de zwemmers onder ons zullen de stroom doen keren. Je dagen zijn geteld.’ Met die boodschap wil schrijver Ish Ait Hamou, ook bekend als jurylid van het dansprogramma So You Think You Can Dance, de angst rond de terreurdreiging een halt toeroepen.

De schrijver zette het aangrijpend bericht over angst, terreur en hoe we daar als bevolking op reageren zondag op zijn Facebook-pagina. Sindsdien werd de boodschap al duizenden keren gedeeld en al bijna 16.000 keer geliket.

De oproep van Ish is aan onze samenleving is duidelijk: laat je niet verlammen door angst. ‘Een bevolking gevoed door angst is geen bevolking meer maar amper een menigte die alle vorm van bewustzijn verloren heeft’, klinkt het.

Maar er is hoop. Er zijn mensen op deze wereld die tegen de angst durven ingaan. ‘Hun harten zijn zacht, hun woorden zijn scherp en hun intelligentie is krachtig. Hun moed kent geen grenzen. Ze vermenigvuldigen zich, steeds meer en meer’, vertelt Ish. ‘Zij zullen met hun adem jouw rivier droogblazen. Angst, jouw dagen zijn geteld!

http://www.standaard.be/cnt/dmf20151123_01985243 23/11/2015

Ten eerste heb ik voor dit artikel gekozen omdat het gedocht dat Ish heeft geschreven me echt heeft geraakt. Vooral het stuk over de stroom en dat de geen ie wel kunnen zwemmer de stroom doen keren. iedereen zal voor zijn gedicht wel een lichtjes andere visie hebben wat ook normaal is want elk mens is uniek en heeft ene unieke gedahcten gang. Maar ik wil toch even het onderwerp van onze veiligheidsdiensten er bij betrekken. Ik ben ook een voorstander van de zwaardere bewaking in de hoofdsteden en het inzette van militairen bij patrouilles. Ook heb ik enorm veel respect voor deze mensen omdat zij hun leven op het spel zetten voor onze nationale veiligheid. Zo was in het nieuws van vandaag ook duidelijk te zien dat Wanneer de patrouilles auto's controleerde ze dit met getrokken wapen deden. Dit zullen sommige mensen als negatief ervaren maar ik denk aan het feit dat deze mensen hun hele shift met spanning hebben gezet. stel je maar voor dat je op een avond 100 auto's controleert en deze allemaal met evenveel precisie moet doen alsof er terroristen in zitten die je het leven willen ontnemen. Soms wordt er gewoon te weinig aan gedacht dat deze mensen ook maar persoonlijkheden zijn in plaats van pionnen van de overheid.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.