actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th September 2017, 22:59
maxim.j*nsen maxim.j*nsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Boechout
Posts: 136
Gevangenen willen minder Arabische TV

In de gevangenis van Sint-Gillis hebben ruim 120 gevangenen een petitie getekend waarin ze vragen om het aantal Arabische televisiekanalen te beperken. Ze willen vooral een aantal kanalen waarop extremistische boodschappen worden verkondigd, zien verdwijnen. Dat schrijft De Standaard.

De gevangenen zien kanalen als TV5 Coran en Al Arabyia liever niet meer op hun scherm. De petitie is gericht aan Justitieminister Koen Geens (CD&V) en werd al getekend door ruim 120 gevangenen. De groep klaagt tegelijk aan dat populaire kanalen zoals Arte, Canal+ en National Geographic wel geblokkeerd worden.

In de gevangenis heeft elke cel een eigen televisietoestel, maar volgens de gevangenisdirectie kan het zenderaanbod niet zomaar veranderd worden. “We werken met een satellietsysteem, wat de zaken niet gemakkelijker maakt”, klinkt het.

Bron: https://nieuws.vtm.be/binnenland/ge...er-arabische-tv

Eigen mening: Dit is natuurlijk weer België in alle glorie. Mijn eerste punt zou hier zijn: Wat hebben die gevangenen eigenlijk te willen? Ik vind het al verbazend dat ze daar televisie hebben! Ik zou zeggen: geen TV, dan is het probleem al opgelost. Het is niet voor niets een gevangenis. Dan zijn er mensen die zeggen: "je zou er zelf eens moeten zitten." Ja, het is wel de bedoeling dat we daar niet geraken, maar goed. Punt 2: als er dan toch een TV is, uiteraard komt daar dan niks Arabisch op! Van die duif geen uitwerpselen! Gewoon Canvas, om een beetje bij te leren. Wat ik vooral markant vind: De directeur wil precies nog het debat aangaan! De gevangenen zullen echt niet doodgaan zonder die televisie. En als er dan televisie is, uiteraard geen Arabisch. Langs de andere kant, ze willen af van de extremistische boodschappen. Dan kunnen al die gevangenen opeens Arabisch want anders versta je dat niet. Natuurlijk, het merendeel is van dat origine, maar toch. Ik kijk naar ons wandelend wetboek, Koen Geens. Tja, dan weet je het al.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.