actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th October 2008, 11:46
Matthias Wauters Matthias Wauters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: heist-goor
Posts: 67
Exclamation Vrouw redt 3 tienermeisjes uit handen kinderlokker

De politie van Aartrijke in West-Vlaanderen heeft woensdag een kinderlokker opgepakt. De man had via het internet contact gezocht met een 13-jarig meisje en zich uitgegeven voor een 13-jarige jongen. Toen het meisje en twee vriendinnen op de plek van afspraak merkten dat ze in de val gelokt waren, renden ze naar de buurvrouw, die de politie verwittigde en de man afhield. De kinderlokker, zelf vader van twee, was in april pas veroordeeld voor dergelijke feiten.

PANIEK:
omdat L. nogal zenuwachtig was nam ze twee vriendinnetjes mee (dat was misschien het beste!).
Ze schrokken zich rot toen ze zagen dat de jongen geen jongen was maar een volwassen heer. (Allé eigenlijk een ziekelijk beest ja!!)
De meisjes renden naar de buurvrouw, die dan de politie verwittigde.

ZIEKELIJK:
De man was dus al eens eerder veroordeeld voor zulke feiten.
En deze heeft ook twee kinderen.

(krant HLN 03 okt. 2008)



Hoe is dit in godsnaam mogelijk, dat een vader van twee kinderen tot zoiets in staat is??
Eigenlijk is het nu nog goed uitgedraaid, omdat de meisjes met drie waren en zich een klein beetje konden verweren. Zo konden ze uiteindelijk bij de buurvrouw raken, die dan de poltie belde.

Zo zie je maar dat internet iets heeel gevaarlijk is.
Je kan je als iemand anders uiten, sommige mensen gebruiken dit medium om zich te uiten als de persoon die zij zouden willen zijn...

Ziekelijke mensen, moeilijk op te sporen, totdat zij hun slagje hebben kunnen slaan.
Gelukkig liep het hier anders af.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th October 2008, 18:34
Tine.Arets's Avatar
Tine.Arets Tine.Arets is offline
Human Being With Feelings
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Gierle
Posts: 77
Angry Digitale kinderlokker neemt bediening webcam over

Kinderlokkers hebben op internet een nieuwe manier gevonden om beelden van kinderen te maken en hun slachtoffers onder druk te zetten. Door het versturen van een bestand kunnen ze de controle over de computer en de webcam van het kind overnemen en compromitterende beelden maken. Dat meldt de Nederlandse stichting 'Mijn Kind Online'.

Trojan Horse
Het gaat volgens de Nederlandse stichting om kleine programma's die vaak vermomd als kleine onschuldige foto of screensaver aan de kinderen worden toegestuurd. Na installatie van zo'n bestand, een zogenoemd Trojan Horse, kan de kinderlokker via internet toegang krijgen tot de computer van het slachtoffer.

Nieuw fenomeen
Zo kan bijvoorbeeld de webcam worden aangezet als de kinderen net onder de douche vandaan komen. Volgens de politie is er intusssen een zaak bekend. Politie en justitie stellen dat er sprake is van een nieuw fenomeen in Nederland. Tot voor kort maakten digitale kinderlokkers vooral gebruik van populaire chatprogramma's om contact te leggen met kinderen. (anp/tdb)

http://www.demorgen.be/
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 8th October 2008, 23:46
mariskavanrompaey mariskavanrompaey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Itegem
Posts: 83
Eerst wil ik reageren op het artikel ‘Vrouw redt 3 tienermeisjes uit handen kinderlokker’. Ik begrijp in de eerste plaats al niet waarom ook maar iemand tot zoiets in staat is. De man in kwestie is zelf vader van twee kinderen en was ook al eerder voor dergelijke feiten veroordeeld. Volgens mij gaat er nu ook rekening gehouden moeten worden met de kinderen van die man. Hoe erg is het ook niet voor hen dat hun vader tot zoiets in staat is. Misschien is het dan ook wel nodig dat de kinderen van de man in kwestie beschermd worden tegen hun vader. Gelukkig is dit goed afgelopen. Volgens mij is het echt nog een grote taak voor onze maatschappij om kinderen en jongeren HEEL goed voor te bereiden op voorvallen als deze. Veilig omgaan met je gegevens op internet is superbelangrijk. Volgens mij is het ook een taak voor toekomstige leerkrachten om hier aandacht aan te besteden. Misschien dan wel in de eerste plaats leerkrachten informatica omdat het over internetgebruik gaat. Het is gewoon zo belangrijk dat kinderen of jongeren op de hoogte zijn van de gevaren die er zijn op het internet. Ze moeten gewoon inzien waarom ze voorzichtig moeten zijn.

Dan wil ik nog reageren op het tweede artikel ‘Digitale kinderlokker neemt bediening webcam over’. Ik vind dit nieuwe fenomeen echt erg. Kinderen en jongeren laten zich zo snel inpalmen of beetnemen en dan staan ze machteloos. Toch zeker in verband met het openen van een bestand. Ook hier is het volgens mij een taak van de maatschappij om kinderen of jongeren duidelijk te maken dat ze voorzichtig moeten omgaan met hun persoonlijke gegevens op het internet, met bestanden openen en met het internet in het algemeen. Kinderen en jongeren moeten er echt op attent gemaakt worden dat je niet zomaar elk bestand mag open doen omdat dit zware gevolgen kan hebben zoals in dit artikel. Ze moeten op een veilige manier met het internet kunnen omgaan.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 10th October 2008, 14:41
Mathias Van der Sanden Mathias Van der Sanden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Hulshout
Posts: 65
Tegenwoordig moeten jongeren inderdaad oppassen met internet. Het kan heel nuttig zijn, maar tegelijkertijd is het ook het grootste vergif dat er is vind ik. Jongeren kennen dikwijls maar alleen de mooie kant van het internet. Ze beseffen het niet dat er zulke mensen van het internet gebruik maken.
Ik vind dat als de man reeds veroordeeld is voor zulke feiten, ze regelmatig zijn computer moeten checken.
Dit is nu één gebeuren dat in het nieuws is gekomen, maar er zijn volgens mij nog veel meer van die voorvallen.

Het hoeft niet altijd slecht te zijn op internet. Vele komen er wel hun liefde van hun leven tegen. Maar men moet wel oppassen met wie men omgaat.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 12th October 2008, 11:07
Lien Hooyberghs
Gast
 
Posts: n/a
Wat een geluk dat het meisje zo zenuwachtig was en haar vriendinnen meenam!
Ik kan er echt niet bij dat deze man dit doet! Hij heeft zelf 2 kinderen en maakt dan stiekem afspraakjes met minderjarige meisjes. Wat bezielt hem? Ik hoop voor zijn kinderen dat hun papa hen nooit lastiggevallen heeft. Maar dat de man dit dan op een ander moet gaan zoeken is ook totaal verkeerd!

Ik kan me echt niet voorstellen dat een (in mijn ogen ) oude man achter zijn computer zit en zich voordoet als 13-jarige jongen om zo contact te zoeken met meisjes en een afspraakje te regelen. Er is dan toch iets serieus mis in zijn hoofd!

Kinderen kennen het gevaar van internet niet en beseffen niet dat je sommige zaken echt niet mag vertrouwen! Ik denk dat men niet enkel de kinderen moet wijzen op de gevaren van internet, maar ook hun ouders. Volgens mij zijn er veel ouders die er zelf niets van kennen en hun kinderen maar laten doen. Het is dan ook niet slecht om er als vader/moeder met je kinderen over te praten en eventueel te checken waar hun kinderen zoal mee bezig zijn achter de pc.

Er is zeker meer aandacht nodig voor ‘kinderen & internet’!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.