actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Human Interest > Justitie
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2016, 09:53
Ellen.B*yers Ellen.B*yers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Essen
Posts: 33
‘Hoe kan het dat die man vrij rondliep?’

Een brutale verkrachting door een recidivist zonder papieren zet het debat over gedwongen terugkeer en vervroegde vrijlating op scherp. 'We zullen hem het land uitzetten zodra hij vrijkomt', zegt staatssecretaris Francken.
Een veroordeelde verkrachter heeft afgelopen zomer een tweede maal kunnen toeslaan. Slachtoffer C., een meisje van 19 jaar uit Sint-Niklaas, vraagt zich af waarom de illegale crimineel vrij rondliep, hoewel hij amper een jaar voordien tot drie jaar cel veroordeeld werd voor een andere verkrachting. 'Waarom zat die man niet gewoon in de gevangenis? Of waarom werd hij het land niet uitgezet?'

De zaak van de dubbele verkrachter, die al vijfmaal het bevel kreeg om ons land te verlaten, beroert de gemoederen binnen Justitie. Onderzoek van deze krant leert dat de man na amper een derde van zijn straf vrijkwam. En zonder voorwaarden. 'Want een illegale verkrachter van een meerderjarige vrouw voorwaarden opleggen, is niet logisch', klinkt het. Bronnen spreken van een bijzonder pijnlijke affaire.

Laissez-passer

'Het is verschrikkelijk dat het opnieuw is gebeurd', reageerde staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) in De Ochtend op Radio 1. 'We zullen hem het land uitzetten zodra hij vrijkomt en zelfs liefst nog tijdens zijn procedure.' De man riskeert een gevangenisstraf van vijftien jaar.

'Sinds twee weken heb ik een laissez-passer van de Marokkaanse overheid die hem als Marokkaan heeft geďdentificeerd', zegt Francken. Dat betekent dat Marokko bereid is de man opnieuw op te nemen, wat het land voordien geweigerd had.

Eigen mening: Als ik zo'n artikel lees vraag ik mij oprecht af hoe zoiets kan. Hoe kan een veroordeelde verkrachter vervroegd vrijkomen, als men niet eens zeker is dat hij niet meer zal hervallen. Het feit dat hij opnieuw een slachtoffer heeft gemaakt, kan ik niet begrijpen. Daarnaast is hij vrijgekomen zonder bepaalde voorwaarden? In het artikel verwijzen ze hier ook naar, ze schrijven dat een illegale verkrachter voorwaarden opleggen niet logisch is. Een illegale verkrachter laten rondlopen, is niet logisch! Ik begrijp niet waarom ze hem niet meteen het land hebben uitgezet! Nu hij een nieuw slachtoffer heeft gemaakt kan het plots wél om hem zo snel mogelijk uit het land te zetten. Het is jammer dat er eerst iets moet gebeuren voor België of justitie iets doen!

Bron: DS, 23/11/2016 http://www.standaard.be/cnt/dmf20161122_02586692
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.