actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Human Interest > Justitie
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th September 2016, 11:01
Edon E*shani Edon E*shani is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Mol
Posts: 35
Unhappy Familie vermiste Didier (25): “We kunnen gaan rouwen, maar de vele vragen blijven”

SCHILDE - Er is een einde gekomen aan de dagenlange onzekerheid voor de vrienden en familie van Didier Bartholomeus uit Schilde. Gisteren werd zijn lichaam aangetroffen in het Dokske in Merksem. Het parket onderzoekt wat er met de twintiger gebeurd is. Het sluit niet uit dat hij het slachtoffer is geworden van een overval. Ook de familie van Didier worstelt met vele vragen na het dramatische nieuws.

“Er zijn sterke aanwijzingen dat het om Didier Bartholomeus gaat, maar er kan nog geen sluitende bevestiging worden gegeven”, zo zei Antwerps parketwoordvoerder Ken Witpas woensdag.

Volgens onze informatie is het parket wel zo goed als zeker, maar moeten er nog vingersporen vergeleken worden. Tot ook die een positieve match opleveren, geeft het gerecht geen sluitende bevestiging. Maar bij de vrienden en familie van Bartholomeus was er gisteren geen twijfel meer. Al blijven zij wel met vele vragen achter.

Gevallen? Geduwd?

“Hij verdween terwijl hij zijn verjaardagsfeestje vierde. Ik zal me hem zo proberen te herinneren, als een vrolijke, feestende jongen”, zegt een aangeslagen oma Liliane. “Didier was alles voor ons, maar hij is weg nu. Het is een drama dat ik mijn ergste vijand niet toewens. We kunnen nu gaan rouwen en hem begraven. Maar in ons hoofd blijft het malen: wat is er toch gebeurd? Is hij gevallen, is hij geduwd?”

“De vrienden denken dat iemand hem iets misdaan heeft, zo vernam ik daarnet. Maar we kunnen er voorlopig de vinger niet op leggen. We hopen dat de politie er toch in slaagt om dit drama op te helderen”, aldus Didiers oma.

Zijn vele vrienden namen gisteren via Facebook afscheid van hun kameraad. Zijn profiel werd overstelpt met berichtjes. “We zullen je nooit vergeten” en “Ne crčme van ne kerel” waren maar enkele van de vele reacties. Een jeugdvriend verwoordde zijn gevoelens als volgt: “Mijn allereerste vriendje in de kleuterklas en nu ben je weg...? Ik zal het moeten beginnen geloven, dat de goeden als eerste gaan en de slechten als laatste, ik snap het niet... Ik hoop alleen maar dat de plaats waar ge heen bent een beetje op Schilde trekt want dit was uw thuis mateke en nog altijd!! We gaan u missen vriend, echt waar. Vandaag heeft iedereen iets verloren in zijn leven. Een vriend, een zoon, een collega... Ik zeg niet vaarwel maar tot ziens, we zien mekaar nog Didier.”

Het verdere onderzoek gebeurt onder leiding van een onderzoeksrechter “wegens mogelijke feiten van onopzettelijke doding lastens onbekenden”, legt Witpas uit. De zware kwalificatie is een gevolg van de vele vragen waarmee niet alleen de familie en vrienden, maar ook de speurders nog zitten.

De overvalthese leeft bij verschillende politiemensen. Volgens onze bronnen zou de identiteitskaart van Bartholomeus zijn binnengebracht bij de politie na zijn verdwijning, maar nog voor hij teruggevonden werd. Op deze en vele andere vragen hoopt de recherche de komende dagen en weken antwoorden te vinden.

Source/bron: GAZET VAN ANTWERPEN
http://www.gva.be/cnt/dmf20160929_0...-vragen-blijven

Date/datum: 29/09/2016

Propre opinion/eigen mening:
Dit is heel actueel omdat dit ons allemaal kan overkomen. In het uitgangsleven kan wel iets eens misgaan zoals elk van ons al eens heeft ondervonden, maar een lijk na een verjaardagsfeestje is erg aangrijpend.
De juiste omstandigheden zijn nog onduidelijk maar vermoedens zijn er genoeg, hierdoor zal zijn familie nog dagen of weken moeilijk hebben met het verwerken van hun verlies.
Gelukkig is er in ons land een rechtssysteem die dit onderzoekt, niet zoals andere landen die na het identificeren van het lijk (soms dit ook niet) het voor beken houdt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.