actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Human Interest > Justitie
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th October 2016, 16:04
yannick.v*ndenkieboom yannick.v*ndenkieboom is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Vorselaar
Posts: 45
'Eindelijk een sprankeltje hoop voor Delphine Boël'

Koning Albert II is door de rechter gevraagd te verschijnen in de zaak-Delphine Boël, de vrouw die erkend wil worden als zijn dochter. 'Een spannende wending', vindt royaltywatcher Kathy Pauwels. 'Als Albert niet opdaagt, zal de rechter daar conclusies uit trekken.'

Voor Pauwels zelf kan er alvast geen twijfel bestaan over de ware toedracht van dit verhaal, dat al decennialang de Belgische monarchie beroert. 'Leg een foto van prinses Elisabeth naast een foto van Delphine Boël en je weet genoeg. Dit is een surrealistisch proces.'

Dat de voorzitter van de Brusselse rechtbank van eerste aanleg alle betrokken partijen heeft opgeroepen om persoonlijk voor zijn rechtbank te verschijnen, juicht Pauwels dan ook toe. Op 21 februari 2017 zullen Delphine Boël, haar wettige vader Jacques Boël en voormalig koning Albert II normaal gezien zij aan zij voor de rechter verschijnen.

'Een verrassende wending', oordeelt Pauwels. 'Eindelijk weer een sprankeltje hoop voor Delphine Boël! Er is zo veel fotomateriaal, er zijn zo veel brieven, die maken dat zij een erg sterk dossier zal kunnen voorleggen aan de rechter.'

Rust
Maar er is een maar. De vraag blijft of de voormalige koning van België gehoor zal geven aan de oproep van de rechter. In theorie kan elke partij zich immers beroepen op een 'legitiem excuus' om alsnog afwezig te blijven. 'Maar als Albert II niet komt opdagen, zal de rechter daar conclusies aan verbinden', oordeelt Pauwels. 'In het voordeel van Delphine, natuurlijk.'

Italiaanse furie
Pauwels wacht al veel te lang op het 'Et alors'-moment van Albert II, zegt ze. 'Waarom kan hij niet gewoon open kaart spelen, zoals de Franse president François Mitterand en koning Albert van Monaco hem voordeden? De koning heeft dat veel te lang uitgesteld. Maar ja, de Italiaanse furie van koningin Paola stond elke vorm van erkenning in de weg.'

'Ik hoop van ganser harte dat Delphine Boël rust mag vinden in deze zaak, zegt Pauwels. 'Jarenlang heb ik haar gevolgd. Je ziet hoe dit alles aan haar vreet. Met geld heeft dit niets te maken. "Ja, jij bent mijn dochter", is al wat Delphine wil horen.'

'Maar we moeten natuurlijk realistisch blijven. De juridische vervolging van een koning: het zou een unicum zijn in de geschiedenis van de Belgische monarchie.'

Bron: De Standaard, 25/10/16 (http://www.standaard.be/cnt/dmf20161025_02538119)

Mening: Om eerlijk te zijn is dit een artikel wat bij mezelf letterlijk nul interesse opwekt, maar waarschijnlijk wel bij de rest van de Belgische bevolking. Niet dat het een grote invloed op hen zal hebben, zeker niet, maar naar mijn mening moet een koning wel een voorbeeld zijn voor zijn bevolking. Dit is onze voormalige koning nu helemaal niet aan het doen. Niemand is perfect, ook Albert II niet, en iedereen maakt fouten in zijn leven. Uiteindelijk is een kind verwekken ook niet illegaal en zal hij niet in de gevangenis terecht komen. Het enigste waar ik mij aan erger is dat hij zijn verantwoordelijkheid voor de situatie niet neemt. Blijven wegrennen van zijn problemen gaat ook niets oplossen en is toch geen signaal dat hij naar de Belgische bevolking moet overbrengen. Hopelijk gaat hij er nu wel aan werken om alles na al die jaren oplossen. Of Delphine nu al dan niet de dochter is van Albert II weet ik niet en boeit me ook niet, enkel hoop ik op een uiteindelijk uitspraak over al dit gedoe zodat we dit kunnen afronden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.