actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th May 2015, 15:30
Ann.Cornelis Ann.Cornelis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wuustwezel
Posts: 127
Meisje waarschuwt voor zonnebank met selfie

Meisje waarschuwt voor zonnebank met selfie

De 27-jarige Tawny Willoughby uit het Amerikaanse Alabama ging als tiener vaak naar de zonnebank en vecht nu tegen huidkanker. Met een selfie probeert ze dames ervan te overtuigen dat ze twee keer moeten nadenken voordat ze onbeschermd onder de UV-straling gaan liggen.

Willoughby deelde een foto van haar flink gehavende gezicht op 26 april via Facebook en het kiekje werd al meer dan 55.000 keer gedeeld. met haar volgers op Facebook. ‘Ik ging in het middelbaar te veel naar de zonnestudio. Nu ben ik mama van een kindje van 2. Het is mijn grootste angst om hem niet op te zien groeien. Ik hoop dat andere mensen zonnen nooit verkiezen boven het zien opgroeien van hun kinderen. Zorg goed voor je huid, je hebt er maar één’, schrijft ze erbij.

Bron: De Standaard (http://www.standaard.be/cnt/dmf20150514_01680686)

---------------------------------------------------------------------------------------

Mening

Hoewel het er gruwelijk uitziet, ben ik blij dat ik deze foto ben tegengekomen. Voor veel "zonnebankgangers" is de verhoogde kans op huidkanker niets waar ze zich zorgen om maken, maar het verhaal van deze vrouw bewijst dat het wel degelijk iets is waar je rekening mee moet houden.

Ik ben wel blij dat mensen tegenwoordig beter op de hoogte zijn van de risico's, maar ondanks dat zie ik toch nog veel mensen (bv. jonge vrouwen) de zonnecentra binnenlopen. Ik hoop dat dit artikel en vooral de foto veel mensen zal bereiken over heel de wereld om het risico duidelijk te maken aan iedereen.

Zelf hadden wij vroeger ook een zonnebank staan en ik moet toegeven dat ik daar af en toe ook wel eens onderlag (aangezien ik zo goed als geen pigment heb). Nu besef ik dat dat eigenlijk geen nut had. Als je al wil bruinen met een zonnebank, moet je er regelmatig onder gaan liggen en aangezien dat de kansen op huidkanker verhoogt... Nee bedankt. Ik blijf liever mijn hele bleke ik... Iedereen is mooi op zijn/haar eigen manier en daar heb je zeker geen kleurtje voor nodig.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th May 2015, 17:03
I*te.VanHerreweghe I*te.VanHerreweghe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vorselaar
Posts: 95
Ik begrijp de mening van Ann heel goed. Het gebruik van zonnebanken verhoogd de kans op huidkanker sterk.
Ik vind dan ook dat alle zonnebankcentra's de risico's op het gebruik van UV-straling zouden moeten uithangen. Mensen die wekelijks zonnebanken, moeten op de hoogte zijn van de gevolgen voor hun gezondheid.

Wat velen niet doen, is zichzelf beschermen met een olie of een crème. Dat zou verplicht moeten worden! Op die manier worden de hardnekkige zonnebankers toch beschermd tegen UV-straling en is de kans op huidkanker kleiner.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.