actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2014, 23:13
aline.n*terman aline.n*terman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Malle
Posts: 56
Benelux-landen erkennen elkaars diploma's

Benelux-landen erkennen elkaars diploma's

Nederland, België en Luxemburg gaan elkaars diploma's in het hoger onderwijs automatisch erkennen. De drie landen tekenen daar begin volgend jaar een besluit over, heeft minister Lodewijk Asscher (Werkgelegenheid) vandaag bekendgemaakt in Brussel.

Die automatische wederzijdse erkenning van diploma's bestaat nu niet en het is vaak heel tijdrovend om in een ander Benelux-land je diploma erkend te krijgen. Dat vormt een obstakel om over de grens te gaan werken. De drie landen gaan ook proberen om grensoverschrijdende stages te vergemakkelijken.

Nederland is tot eind dit jaar voorzitter van de Benelux. Een betere uitwisseling van werknemers is één van de topprioriteiten tijdens dit roulerende voorzitterschap.

bron: http://www.trouw.nl/tr/nl/4556/Onde...diploma-s.dhtml

eigen mening: Ik vind dit een goede regeling onder enkele voorbehouden. Sommige diploma's liggen echter niet volledig gelijk met elkaar. Hierdoor zal een bepaalde richting zwaarder zijn in het ene land dan in het andere land, dit kan niet de bedoeling zijn. Ik denk daarom dat deze regeling enkel succesvol ingevoerd kan worden als men het onderwijs ook volledig gelijk gaat stellen. Ik vind het wel een zeer goed idee, dat eigenlijk ook verder moet doorgetrokken worden naar andere landen, onder dezelfde voorbehouden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.