actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2009, 17:17
Alexandra
Gast
 
Posts: n/a
Wie jeugdig uiterlijk heeft, leeft langer

Wie jeugdig uiterlijk heeft, leeft langer

Mensen die er jong uitzien voor hun leeftijd, maken meer kans om langer te leven. Een Deense studie onder tweelingen bewijst deze stelling.

Jonger uitzien
Onderzoekers aan de Deense universiteit bestudeerden 1.826 tweelingen met een gemiddelde leeftijd van 70 jaar. Degene die jonger werd beoordeeld, bleek opvallend langer te leven. Hoe groter dat verschil in uiterlijk, hoe meer kans dat de ouder uitziende tweeling eerst het leven liet.

Levensstijl
Genetische factoren spelen minder een rol, stellen de onderzoekers, het lijkt erop dat de verschillen eerder veroorzaakt worden door een gezonde levensstijl. De vorsers stelden vast dat de waargenomen leeftijd van elke tweeling werd gekoppeld aan fysieke en mentale behendigheid. Ook het vermogen om cellen te vernieuwen bleek een factor in de vergrijzing.

Hard leven
De bevindingen zijn zo sterk dat de artsen deze maatstaven kunnen gebruiken als indicator voor een slechte gezondheid. Ziet er iemand oud uit voor zijn of haar leeftijd, kan dit op gezondheidsproblemen wijzen. Hebben mensen een harder leven gehad, valt die weerspiegeling immers in hun gezicht te lezen. (lvl)


www.hln.be

Mening:
Ik neem aan dat deze studie wel klopt. Als je iemand ziet die al veel in mijn leven heeft meegemaakt dan merk je dat ook aan hoe die persoon eruit ziet. Je ziet dat alleen al maar aan het gezicht van die persoon dat hij/zij een zwaar leven heeft gehad. Veel mensen die iets ouders worden, willen er nog goed blijven uitzien en verzorgen zich ook goed. Zij gaan ook terug sporten en letten meer op hun eten. Daarom gaan mensen langer leven. Ik denk dat het belangrijk is dat je jezelf goed voelt in je vel zo ga je dat ook uitstralen naar de buitenwereld en zo zie je er dus ook al een stuk beter uit. Ik denk dat veel mensen er nog goed willen uitzien omdat dat nu ook eenmaal zo is in de maatschappij. Iedereen wil er tegenwoordig goed uitzien en veel mensen hebben daar veel voor over. Denk maar eens aan de grote hoeveel mensen die tegenwoordig plastische chirurgie laten uitvoeren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.