actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st March 2017, 01:12
LENA.S*OMMEN LENA.S*OMMEN is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Merksplas
Posts: 47
Meer dan 40 landen nemen deel aan 'She Decides': pro-abortusconferentie van De Croo

Minister van Ontwikkelingssamenwerking Alexander De Croo ontvangt donderdag in het Egmontpaleis delegaties uit meer dan veertig landen voor de internationale conferentie 'She Decides', naar het gelijknamige crowdfundingplatform dat de Nederlandse collega van De Croo Liliane Ploumen lanceerde na de beslissing van de Amerikaanse president Donald Trump om de Amerikaanse subsidie in te trekken voor ngo's die vrouwen en meisjes in arme landen helpen bij veilige abortussen, kraamhulp, seksuele voorlichting en voorbehoedsmiddelen.

De conferentie is een initiatief dat De Croo en Ploumen samen met hun Zweedse en Deense collega's, Isabella Lövin en Ulla Tørnæs, hebben uitgewerkt. "We hadden nooit gedacht dat we zoveel landen konden mobiliseren. Het is nu belangrijk om dit draagvlak te versterken. We kunnen niet aanvaarden dat meisjes en vrouwen de toegang wordt ontzegd tot informatie over gezinsplanning, AIDS-preventie en zorg van moeder tot kind", zegt De Croo.

Voor de gelegenheid komen er ministers uit Afghanistan, Albanië, Canada, Kaapverdië, Tsjaad, Ethiopië, Finland, Frankrijk, Luxemburg, Mali, Moldavië, Mongolië, Nepal, Noorwegen, Portugal en Viëtnam naar Brussel.

Eigen mening: Ik vind dit een zeer goed initiatief van Alexander de Croo en zijn Nederlandse collega. Ontwikkelingslanden hebben echt nood aan seksuele voorlichting en hulp bij de eventuele negatieve gevolgen. Ik denk dat het goed is als je zo openlijk naar buiten kan komen dat je voor abortus bent. Dat wil niet zeggen dat ik het altijd eens ben met mensen die beslissen om abortus te plegen, maar ik denk dat de nood in vele landen wel hoog is. Bijkomend kunnen ze zich dan ook richten op het aanbrengen van voorbehoedsmiddelen. Zo kan de verspreiding van AIDS worden tegengegaan. Zo'n initiatieven kan ik alleen maar toejuichen.

Bron: http://www.demorgen.be/binnenland/m...-croo-b467c440/ De Morgen 1/03/2017
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.