actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th October 2015, 20:05
Eline.V*anacker Eline.V*anacker is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Grobbendonk
Posts: 30
Unhappy Gepensioneerde veroordeeld tot 1.200 euro boete voor verwaarlozing honden

Een 56-jarige gepensioneerde politieman uit Beringen is dinsdag door de Hasseltse strafrechter tot 1.200 euro effectieve geldboete veroordeeld wegens inbreuken op de dierenwelzijnswet. De man had naar eigen zeggen vijftig honden, die hij kweekte. Een inspecteur-dierenarts van de FOD Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu stelde op drie data vast dat de vachten onverzorgd waren en dat de hondenverblijven niet regelmatig gereinigd werden.

De inspecteur vermeldde op drie data tussen 20 augustus en 18 september zijn vaststellingen in een proces-verbaal. De politieman betwistte het pv, maar de rechtbank achtte de feiten bewezen. “Als je vijftig honden hebt en die doen twee tot drie keer per dag hun behoefte, dan is het normaal dat hier en daar uitwerpselen zullen liggen”, zei de man in de rechtbank.

Aanvankelijk had het openbare ministerie ook een beroepsverbod gevraagd, maar dat is niet uitgesproken. De man had eerst een administratieve boete van 500 euro gekregen en nadien een minnelijke schikking van 600 euro, maar uiteindelijk werd hij gedagvaard met een boete van 1.200 euro tot gevolg. Ook de gerechtskosten van 251 euro zijn voor zijn rekening.

Bron: Het nieuwsblad, 20/10/2015

Mijn mening: Ik vind dat je thuis geen vijftig honden hoeft te kweken. Een man van 56 jaar kan dit toch nooit allemaal onderhouden? Dit kan je ook bevestigen want hij verteld dat er hier en daar uitwerpselen liggen. Als je honden wilt kweken in een groot aantal vind ik dat je er hulp bij moet halen. Het feit dat je kiest om 50 honden te kweken wilt ook zeggen dat je er dus allen tijden moet zijn en je er constant mee bezig moet zijn maar dat doet de man niet, hij laat uitwerpselen liggen. Als je alle tijden in huis bent merk je meteen de uitwerpselen op en zorg je ervoor dat dit ook onmiddellijk verdwijnt. Ik vind de geldboete een correcte straf.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.