actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th November 2009, 11:39
Yannick.Truyen Yannick.Truyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 82
Alcoholgebruik kost Nigeriaanse voetballer 40 zweepslagen.

Alcoholgebruik kost Nigeriaanse voetballer 40 zweepslagen
De Nigeriaanse jeugdinternational Stephen Worgu, een ster in de Soedanese eerste klasse, is deze week door een rechtbank in Khartoem tot 40 zweepslagen en een boete van 100 dollar veroordeeld. De 20-jarige spits krijgt die straf omdat hij alcohol gedronken had.

Alcohol verboden
Op 21 augustus werd Worgu met zijn auto "in staat van dronkenschap" aangehouden. Volgens de Soedanese wet is alcoholgebruik verboden. De straf is nog niet uitgevoerd. Worgu heeft de afranseling voorlopig uitgesteld door in beroep te gaan.

Topscorer
Worgu speelt sinds oktober 2008 in Soedan voor al-Merreikh d'Omdurman. Vorig seizoen werd hij topscorer in de Afrikaanse Champions League. Dit seizoen loopt het minder vlot en zat hij al vaak op de bank. In een interview met de BBC gaf Worgu in april toe dat hij moeite heeft om zich aan het leven in Soedan aan te passen. "De cultuur, de taal, alles is anders. En dan is er die Sharia, de Islamitische wet, die belet dat ik kan doen wat ik wil". (afp/lb)
11/11/09 19u20

Bron : Het laatste nieuws

Eigen mening: Dit soort straffen zouden niet mogen bestaan. En zeker niet op basis van geloof. Persoonlijk vind ik dat geloof een bezinningsfunctie heeft voor mensen. En niet een functie om wetten en straffen te bepalen. Er zijn zoveel mensen die wetten overtreden maar om willen van deze reden een mens zo ernstig straffen is schandalig.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th November 2009, 17:10
jeroen.ooms@edu.khk. jeroen.ooms@edu.khk. is offline
Jeroen.Ooms
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Merksplas
Posts: 47
Dit is echt schokkend!!! Ik wist wel dat er nog lijfstraffen bestonden in die landen, maar dat een rechtbank zo'n vonnis uitspreekt, vindt ik wel zeer bizar. 20 zweepslagen omdat je alcohol gedronken hebt.
In de westerse maatschappij zou dit totaal niet kunnen. In onze regio's is alcoholgebruik de normaalste zaak van de wereld en wordt je er dus niet voor bestraft. Tenzij je natuurlijk dronken achter het stuur kruipt. En dan krijg je enkel een geldboete en geen lijfstraf.
Het is gewoon absurd dat een topvoetballer zoiets moet meemaken. Bij ons worden topvoetballers op handen gedragen en zou men nooit zo'n straf durven en mogen geven aan een voetbalspeler.
Maar iedereen weet dat hun godsdienst eigenlijk de ware boosdoener is. Het is de Islam die ervoor zorgt dat alcoholgebruik als een misdrijf wordt beschouwd. Het christendom laat dit wel toe. Waarom is het eigenlijk verboden om alcohol te gebruiken als je moslim bent?
20 zweepslagen en een geldboete is een overdreven straf voor zo'n kleine "misdaad"!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 12th November 2009, 17:23
Tom.Rutten Tom.Rutten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Paal
Posts: 29
Ik vind het wel normaal dat hij een geldboete krijgt omdat hij in staat van dronkenschap verkeerde toen hij achter het stuur zat. Maar die 40 zweepslagen vind ik onmenselijk. Dat een rechtbanl zo iets uitspreekt is nog erger want wat krijgt iemand dan als die echt iets ergs doet. Daar zouden de andere landen toch moeten tegen opkomen vind ik.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.