actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd August 2009, 11:19
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Biddend paar laat dochter doodgaan

MADISON - Een Amerikaanse gelovige man die zijn zieke dochter wilde genezen door te bidden in plaats van medische hulp te zoeken, is schuldig aan doodslag.

Dat heeft een rechtbank in de staat Wisconsin zaterdag bepaald, meldden Amerikaanse media.

Het 11-jarige meisje overleed vorig jaar maart aan de gevolgen van suikerziekte, een chronische aandoening die goed te behandelen is.

Haar ouders waren ervan overtuigd waren dat God het gezin testte. De christenen brachten hun dochter niet naar het ziekenhuis omdat dat 'ongehoorzaam' aan God zou zijn.

Medische hulp werd pas ingeschakeld toen het dochtertje niet meer ademde. De moeder werd eerder al schuldig bevonden aan doodslag. Het echtpaar hangt een gevangenisstraf van maximaal 25 jaar boven het hoofd.

Bron: www.nu.nl, 02/08/09
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th November 2009, 23:32
Jennifer . Verhaegen Jennifer . Verhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 69
Biddend paar laat dochter doodgaan

Het is mooi dat mensen steun vinden in hun geloof. Maar je moet hier ook niet te ver in gaan. Dit meisje had nog geleefd als de ouders gewoon met haar naar de dokter waren geweest. Dat dit in deze tijd nog gebeurt, dat verbaast mij wel een beetje. Dat mensen nu nog zo naïef kunnen zijn. Ik vind het echt niet meer als normaal dat deze man daar dan ook voor veroordeeld is.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 5th November 2009, 09:00
katrien.anthonis katrien.anthonis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Halle-Zoersel
Posts: 76
Biddend paar laat dochter doodgaan

Dat er nog meer (extreem) gelovige christenen zijn in Amerika dan in België weten we al langer. Ik vind het echter zeer jammer dat bepaalde mensen hier zover kunnen in gaan. Ik begrijp niet dat de omgeving niet heeft ingegrepen. Dit is kinderverwaarlozing. De ouders hebben psychologische behandeling nodig volgens mij. Dat mensen gelovig zijn, kan ik begrijpen. Maar extremisme is in mijn ogen verkeerd. Ik blijf erbij dat de omgeving, die dit toch gezien moet hebben, had moeten ingrijpen. Dan was het meisje misschien nu nog in leven.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 5th November 2009, 09:50
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
Onbegrijpelijk.
Het geloof kan voor sommige mensen veel betekenen,
maar om er zover in te gaan, moet je toch wel extreem gelovig zijn!
Raar ook dat de vrouw voordien al schuldig werd bevonden aan doodslag.
De omgeving had dit inderdaad moeten opmerken, zeker omdat het kind waarschijnlijk al een tijdje niet meer naar school ging.
Op zo'n moment is toch een wettig doktersattest noodzakelijk? Of geldt dit niet voor de Amerikanen?
God zal het in elk geval niet voorgeschreven hebben, dus voor de school moest het volgens mij overduidelijk zijn dat er problemen waren.
Dat er dan niet wordt ingegrepen, terwijl de ouders al een verleden kennen, begrijp ik niet.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 10th November 2009, 13:57
lisse.broecks. lisse.broecks. is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 29
Het is inderdaad mooi dat mensen belang hechten aan hun geloof, dit zonder hierin te overdrijven. Maar ik snap niet dat de ouders op een gegeven moment zelf niet hebben ingezien dat er meer, veel meer nodig was om hun dochter te helpen!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 10th November 2009, 14:47
Sanne.Claes Sanne.Claes is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 17
Ik vind het 'knap' dat mensen hun tijd besteden (& volhouden) aan een paar keer per dag bidden of toch redelijk veel bidden. Maar als je weet dat je dochter kan geholpen worden door ze medisch te laten behandelen, dan doe je dat toch in het belang van dat kind. Dan mag je heel gelovig zijn, dan doe je dat nog om zijn/haar recht tot leven niet te ontnemen. Ik begrijp niet dat sommige mensen zo ver kunnen gaan en zo kunnen overdrijven!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.