actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd November 2009, 23:25
veronique.geussens veronique.geussens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schilde
Posts: 139
Europees Hof veroordeelt Italie voor kruisbeelden in de klas

Europees Hof veroordeelt Italië voor kruisbeelden in klas


22:22 Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens heeft Italië veroordeeld omwille van de kruisbeelden die in de openbare scholen van het land (verplicht) tegen de muur hangen.
De moeder van een kind dat lesvolgt in een openbare school, had een klacht ingediend. Het Europees Hof is van mening dat niet-gelovige kinderen en kinderen die een ander geloof praktiseren de kruisbeelden als storend kunnen ervaren. Het Hof oordeelde dat de moeder recht heeft op 5.000 euro schadevergoeding. Het Hof zei echter niét dat de kruisbeelden moeten verwijderd worden.

Italië laat het hier echter niet bij en zal beroep aantekenen tegen de uitspraak. De staat beschouwt een kruisbeeld als een louter cultureel symbool. Ook het Vaticaan is niet opgezet met de uitspraak van het Hof.


GVA



Ik snap het punt van Europa wel op een of andere manier, ze willen niemand een geloof opdwingen. Ze willen elke kind de keuze geven, dat ze kunnen kiezen in hun geloof. Dus ik snap dat de kruisbeelden daar niet echt gewenst zijn. Leerlingen mogen ook geen hoofddoek dragen ed.

Maar langst de andere kant denk ik bij mezelf, waarom stuur je een kind dan naar een katholieke school als je zelf niet wil dat deze op een of andere manier hiermee in aanraking zal komen.

Ik heb een dubbel gevoel hierbij. En snap de 2 punten compleet.
Ik zou er geen punt van maken. Het is niet dat men de leerlingen dwingt om in God en Jezus te geloven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.