actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th May 2009, 15:31
Jill Wuyts Jill Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 88
Britse architect Norman Foster wint Asturias-prijs

Britse architect Norman Foster wint Asturias-prijs

De woning van Norman Foster.
De Britse architect Norman Foster heeft de prestigieuze Asturias-prijs in de categorie kunsten gekregen. Volgens de jury is de 73-jarige Foster "een postmoderne architect wiens werk esthetische kwaliteit combineert met intellectueel denkwerk en de dialoog tussen territorium en burgers door een originele controle over ruimte, licht en materie".

Foster is onder meer bekend om zijn ontwerpen van de Millennium Bridge en de koepel op het rijksdaggebouw in Berlijn.

De Prins Asturias-prijs, die elk jaar in acht categorieën uitgereikt wordt, is 50.000 euro waard. (belga/vsv)



www.hln.be
_

Een asturias-prijs winnen is niet niks.
Apart huis, niet meteen mijn smaak maar dat ligt voor iedereen anders.
'originele controle over ruimte, licht en materie' Wat mij betreft is het qua lichtinval toch wel een milieuvriendelijk huis, ik stel mij toch wel de vraag wat het nut is van de materie die rond het huis bevestigd is.

Wat ik toch wel jammer vind, het is zo'n groot architect maar toch wil hij towers gaan bouwen. En dit terwijl het zo'n groot gevaar oplevert voor de bewoners.
__________________
“Waar fundamentele ethische waarden in het geding zijn, moet de godsdienst voor de ethiek wijken.”
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.