actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th March 2017, 06:31
jens.s*olders jens.s*olders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Herentals
Posts: 75
600 bedrijven kandidaat om muur te bouwen tussen VS en Mexico

Artikel:
Circa 600 ondernemingen hebben interesse getoond om de honderden kilometers lange muur te bouwen op de grens van de Verenigde Staten en Mexico, die door Amerikaans president Donald Trump in het vooruitzicht is gesteld. Ze reageerden op een aanbesteding die op 24 februari door de regering-Trump werd gelanceerd.
Het gaat om de eerste, nog zeer algemene fase van de aanbesteding. Het is dus mogelijk dat heel wat bedrijven zich alleen uit voorzorg hebben geregistreerd.

Het omstreden project van Trump is de jongste tijd steeds meer onder druk komen te staan. Ook binnen zijn eigen partij steekt de vraag de kop op of de geschatte bouwkost van 21 miljard dollar (ongeveer 20 miljard euro) in verhouding staat tot de baten. Al heeft Trump steeds gezegd dat hij Mexico zou laten betalen voor de grensmuur.

"Ik vind dat de muur tijd- en geldverspilling is", wordt een geïnteresseerde aannemer uit San Diego (Californië) vandaag geciteerd door de Britse krant Guardian. "Maar ik verdedig het recht van eenieder om zich dom te gedragen. Als je een muur wil bouwen, zal ik de beste muur bouwen die ik kan en zal ik mijn mensen betalen."

Bron:
Het Laatste Nieuws 12 maart 2017
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...en-Mexico.dhtml

Eigen mening:
Donald Trump strikes again!
Ik blijf verbaasd over wat deze man allemaal durft en kan zeggen en doen. Ik snap dat je als nieuwe president, het niet helemaal met je voorganger eens bent, en dat je nieuwe dingen wil introduceren om het volk te laten zien dat je een visie en doel hebt.
Maar dit lijkt mij meer iets uit een slechte komedie dan iets dat in het echte leven gebeurt. Hij wil Amerika volledig afsluiten van Mexico. Amerika zou het land moeten zijn van tweede kansen, en openheid/solidariteit. Trump doet net het tegenovergestelde. Hij stelt een inreisverbod in en wil zich letterlijk afsluiten van een ander land.
Dit is niet het eerste, noch het laatste feit dat we van Trump op dit forum gaan vinden.
Er is ook veel haat tegen de 600 bedrijven, maar ik zie niet in waarom. Als ik een bedrijf had dat muren bouwde zou ik over dit gigantisch project ook geen tweemaal nadenken. Ik ben tegen de muur, maar als het veel geld zou opbrengen voor mijn bedrijf, zou ik hem zeker wel bouwen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th March 2017, 15:35
Pauline.D*Kerf Pauline.D*Kerf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Pulderbos
Posts: 71
Vooraleerst wil ik iets zeggen over de bron waaruit Jens deze informatie heeft gehaald. Naar mijn mening is Het Laatste Nieuws niet zo betrouwbaar, dus ben ik eerst andere, meer betrouwbare internetbronnen gaan raadplegen om te verifiëren of de informatie wel degelijk klopt. Zo heb ik op de website van De Morgen hetzelfde artikel gevonden waarin dezelfde informatie in verwerkt was.
Net zoals Jens, ben ik van mening dat Trump en iedere ander president zijn visie openlijk mag weergeven. Ik kan er helemaal inkomen dat sommige nieuwe presidenten het niet eens zijn met de regels die hun voorganger heeft doorgevoerd, want ook zij zijn mensen met een eigen opinie zoals jij en ik. Wat ik mij echter wel afvraag, is dat wanneer er wel degelijk een muur gebouwd wordt, of het dan alle problemen van de baan zal vegen. Ik kan begrijpen dat Trump zijn land wil beschermen tegen illegale criminelen, maar of dit de oplossing is, betwijfel ik ten zeerste. Als er dan echter na vier jaar weer een nieuwe president komt en deze de muur wilt afbreken, staan we weer bij af en is de grote investering voor niets geweest.
Jens heeft ook vermeld dat het hem niet zozeer verbaasd waarom er zoveel bedrijven zijn die willen meewerken aan het ‘project’. Ook ik zou deze gouden kans niet laten liggen als ik zo’n bedrijf had. Een aannemer uit Californië staat ook niet achter het plan, maar is wel gewillig om zijn steentje bij te dragen, om zo zijn bedrijf goed draaiende te houden. Ik kan dan ook besluiten dat ik de mening van deze aannemer volledig volg.

Laatst aangepast door Pauline.D*Kerf : 12th March 2017 om 15:40.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.