actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th March 2018, 14:04
ColinW*uters ColinW*uters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Mol
Posts: 51
17.000 agenten op de been om veiligheid te garanderen in Moskou

In de Russische hoofdstad Moskou worden zondag ruim 17.000 manschappen ingezet om de veiligheid te garanderen tijdens de stembusgang voor de presidentsverkiezingen. Dat meldt het persagentschap TASS. Sinds 6 uur Belgische tijd zijn nagenoeg overal in Rusland de stembureaus geopend. Er zijn nog geen incidenten gemeld.

Bij de 17.000 manschappen die in Moskou worden ingezet, gaat het om agenten van de politie, de Nationale Garde en beveiligingsfirma’s, zegt de Moskouse politie. ‘Onze agenten hebben tijdens de voorbereiding van de presidentsverkiezingen alle stembureaus en hun omgeving onderzocht met diverse technieken, onder meer met speurhonden, klinkt het nog.

Elf tijdzones

De stembureaus in Moskou gingen om 8 uur plaatselijke tijd (6 uur Belgische tijd) open, maar elders in het grootste land ter wereld, dat zich uitstrekt over elf tijdzones, konden kiezers al geruime tijd voordien hun stem uitbrengen. Dat was onder meer het geval sinds 2 uur Belgische tijd in de regio’s Chakassië, Novosibirsk, Kemerovo, Tomsk, Altaj, Krasnoïarsk, Khakassia en Toela. Sinds middernacht (Belgische tijd) kunnen kiezers al naar de stembus in Amoer, Transbaikal en Sachalin. Op het schiereiland Kamtsjatka gingen zondag drie uur eerder (zaterdag 21 uur Belgische tijd) de eerste stembureaus open.

Bij de presidentsverkiezingen van zondag is staatshoofd Vladimir Poetin op weg naar een nieuwe termijn van zes jaar. De zeven andere kandidaten gelden als kansloos.

Eigen mening: Dat deze verkiezing gevoelig ligt over de hele wereld is volgens mij de reden dat er 17.000 agenten zijn opgeroepen om de veiligheid te garanderen. Maar toch lijkt me dit onnodig. Het zal zeker geen spannende verkiezing worden, dus net daarom denk ik dat het er gemoedelijk aan toe zal gaan. Maar in deze tijd moeten we toch extra opletten, dus begrijp ik het wel. Het kan misschien een goede oefening zijn voor het aankomende wereldkampioenschap voetbal. Want daar gaat de kans op een terreuraanval toch groot zijn. En op een WK gaat het er nooit altijd vreedzaam aan toe.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180318_03414892
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.