actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st December 2014, 20:21
Thomas S*essens Thomas S*essens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: balen
Posts: 20
Parkeerdruk omknelt Geelse ziekenhuis

Geel - Het Algemeen Ziekenhuis (AZ) Sint-Dimpna in Geel heeft vorige week een nieuw parkeersysteem ingevoerd, waarbij de bezoekersparking voortaan strikt gescheiden is van die van het personeel. Al na enkele dagen doken verschillende problemen op.


Het grootste probleem bij de nieuwe parkeerregeling ondervinden de artsen en het personeel van het ziekenhuis. Die moeten nu gebruik maken van een voorbehouden parking naast het revalidatiecentrum, waarvan de slagboom enkel met de personeelsbadge te openen is.

Maar die parking is veel kleiner dan de vorige personeelsparking, waardoor die ’s ochtends al vroeg vol staat. Het andere personeel moet dan de auto parkeren op braakliggende terreinen in de omtrek. Die zijn niet verhard of verlicht.

Ook de bezoekers moeten voortaan op hun grote parking dieper in de buidel tasten. Parkeren bij het AZ Sint-Dimpna kostte vroeger maar 1 euro voor een hele dag, terwijl ze nu een uurtarief moeten betalen.

De parkeerproblematiek is bekend bij de directie, maar een pasklare oplossing is er niet. De directie hoopt een derde parking te kunnen realiseren.

http://www.gva.be/cnt/dmf20141124_0...else-ziekenhuis (1/12/2014)

eigen mening: Ik vind dat het ziekenhuis er voor moet zorgen dat het personeel onbetaald kan parking dicht bij het ziekenhuis. Probleem is dan dat de bezoekers niet genoeg parking hebben omdat de meeste patiënten en bezoekers ook met de auto komen. Dit is niet enkel een probleem voor het ziekenhuis van Geel maar een algemeen probleem in België. Onze wegen slibben dicht en de steden raken verstikt door de auto's. We zouden met zen allen meer het openbaar vervoer moeten gebruiken. Maar de dienstverlening van het openbaar vervoer is zo slecht dat die vaak geen volwaardig alternatief is. België en Vlaanderen zouden hierin veel mer moeten investeren.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd December 2014, 09:57
s*ana.vervoort s*ana.vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Geel
Posts: 127
Ikzelf moest vorige week nog in het ziekenhuis te Geel zijn. Het was de eerste keer dat ik hier kwam sinds de veranderingen betreffende het parkeerbeleid. Op het braakliggend terrein stonden al een aantal auto's geparkeerd. In principe waren er nog heel wat plaatsen vrij, maar hier lagen enorme plassen. Het was niet verantwoord de auto hier te parkeren, want de kans op de wagen vast te rijden in het slijk en de plassen was enorm groot. Ik ben dan maar wat verder gereden om de auto daar naast de baan te parkeren. Ik weet dat het eigenlijk niet zou mogen, maar liever dat dan het risico te lopen een takelwagen te moeten bellen om me te laten wegslepen. Een baliemedewerkster, waarmee ik bevriend ben, wist me te vertellen dat het nieuwe parkeerbeleid grotendeels te maken heeft met het feit dat mensen, wanneer het bijvoorbeeld markt is in Geel, hun wagen aan het ziekenhuis komen parkeren. Omdat je de dag van vandaag nergens in het centrum nog gratis kan parkeren. Zelfs wanneer je ter ontspanning een uurtje wil gaan zwemmen, moet je betalen. Maar ik denk, net zoals Thomas zegt, dat het een algemeen probleem is. Het probleem in Geel verscheen in de Gazet van Antwerpen, maar er zijn ongetwijfeld nog vele steden waar dit probleem zich voordoet. Misschien heeft men het betalend parkeren ook wel gedaan om te bekomen dat meer mensen met de fiets naar het centrum zouden komen, maar dat is ook niet altijd even praktisch.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.