actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2015, 17:24
lowie.m*riën lowie.m*riën is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Balen
Posts: 20
Meer dan 400 horecazaken maken al gebruik van flexi-jobs

13/12/2015 om 16:42 door mtm | Bron: BELGA

Na twee weken zijn al 1.108 mensen met een flexi-job aan de slag, bij 456 verschillende horecazaken. Dat laat staatssecretaris voor Bestrijding van de Sociale Fraude Bart Tommelein (Open VLD) weten.
Sinds 1 december kan iedereen die minstens vier vijfde werkt onbeperkt bijverdienen in de horeca met behulp van de zogenaamde flexi-jobs. Op het loon zijn geen socialezekerheidsbijdragen of bedrijfsvoorheffing verschuldigd. De werkgever betaalt enkel een bijzondere bijdrage van 25 procent.

Tommelein maakt zich sterk dat er tegen de zomer tienduizenden flexi-jobbers zullen zijn. Open VLD wil de jobs graag uitbreiden en er een algemeen principe van maken.

Bron: Nieuwsblad http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151213_02018834

Eigen mening: Ik vind het heel goed dat deze flexi-jobs zijn ingevoerd want tegenwoordig maken ze het de horeca steeds moeilijker en moeilijker door nieuwe wetten in te voeren en beter te controleren. Door de flexi-jobs in te voeren wordt het invoeren van de witte kassa een beetje tegemoet gekomen. En ik vind het goed dat ze de jobs willen uitbreiden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th December 2015, 20:16
R*my.DeDoncker R*my.DeDoncker is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Tessenderlo
Posts: 83
Door het invoeren van de witte kassa's verdwijnen er volgens mij ook veel vaste jobs. Ik werk namelijk ook in het weekend in een horecazaak en hiervan weet ik dat er ook twee vaste werknemers verdwijnen. Dit kan men echter niet oplossen met zogenaamde flexi-jobs in tegendeel. Als werkgevers mensen kunnen aanwerken zonder dat ze hier te veel moeten op betalen gaan ze dit niet laten liggen. Het is volgens mij een soort van concurrentie op het vast personeel van de horeca.
Voor de mensen die een bijberoep zoeken is dit echter wel een heel goede zaak.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.