actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th October 2016, 13:30
LENA.S*OMMEN LENA.S*OMMEN is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Merksplas
Posts: 47
Reynders: 'Begroting is rond wat mij betreft'

MR-vicepremier Didier Reynders wil de onderhandelingen over de structurele hervormingen van de vennootschapsbelasting en de arbeidsmarkt uitstellen. Wat hem betreft, is de begroting rond.

Voor de MR moeten de onderhandelingen niet lang meer te duren. ‘De begroting is rond wat mij betreft’, zei Reynders maandag bij aankomst op de Lambermont. ‘De besprekingen over andere hervormingen lopen nog, maar we hebben tijd tot het einde van het jaar om die teksten in het parlement in te dienen.’

Reynders wil de premier enkel met een begrotingsakkoord naar het parlement sturen. De eerste minister zou in zijn beleidsverklaring dan eventueel wel een stand van zaken kunnen geven over de voortgang van de onderhandelingen over de hervormingen, zo opperde hij.

Rond die structurele hervormingen is Reynders bereid ‘alles te bekijken wat op tafel ligt’. Over de hervorming van de vennootschapsbelasting die N-VA-minister van Financiën Johan Van Overtveldt wil doorvoeren, suggereerde de Franstalige liberaal dat misschien nog een impactstudie nodig is.

Tijdsdruk

Premier Michel zat een heel weekend samen met zijn topministers over de begroting, hervormingen aan de vennootschapsbelasting en de arbeidsmarkt. Pas na zowat twintig uur onderhandelen gingen ze maandagochtend om 6 uur zonder akkoord uiteen, met de afspraak om elkaar om 11 uur terug te zien.

Dat de gesprekken voorlopig totaal geblokkeerd zitten, heeft alles te maken met het voorstel dat vicepremier Kris Peeters (CD&V) afgelopen weekend op tafel heeft gelegd om meerwaarde op aandelen bij verkoop te belasten.

De tijdsdruk is voor een begrotingsakkoord is enorm. Niet alleen moet premier Michel dinsdag naar de Kamer voor zijn State of the Union, vicepremier Didier Reynders moet eigenlijk naar Japan om daar een koninklijk bezoek te begeleiden.

Eigen mening: Naar mijn mening wil minister Reynders op dit moment afronden, en later verder praten over andere zaken die verbonden zijn met de begroting. Ik vind dit niet zo een goed idee, omdat ze dan beter met iets concreet naar voor kunnen komen. Anders moet er op een ander moment weer onderhandelt worden. Hij zegt wel dat ze tijd hebben tot het einde van het jaar, maar dan komen ze waarschijnlijk weer in moeilijkheden. De tijdsdruk is groot zegt men in het artikel, dus ik denk dat Reynders nu even van de druk af wil zijn.

Bron: DS, 10/10/2016 http://www.standaard.be/cnt/dmf20161010_02510996
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.