actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2015, 18:49
yannickv*nbavel yannickv*nbavel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Meerle
Posts: 20
Roemeense bende kwam speciaal naar Antwerpen voor gauwdiefstallen op terrasjes

ANTWERPEN / ANTWERPEN 2018 - De correctionele rechtbank van Antwerpen heeft maandag een Roemeense bende gauwdieven veroordeeld die het de afgelopen zomer gemunt had op terrasjes. De zeven beklaagden, van wie er drie verstek lieten gaan, kregen celstraffen van zes tot twintig maanden, al dan niet met uitstel.

De bende was speciaal vanuit Roemenië naar Antwerpen gekomen om gauwdiefstallen te plegen. Ze schuimden terrasjes af en maakten altijd van dezelfde techniek gebruik. Ze keken waar er een gsm of portefeuille op tafel lag en legden er een blad papier met tekst op. Het slachtoffer werd vervolgens met allerlei vragen afgeleid en daarna werd het blad samen met de portefeuille of gsm meegenomen.

Adrian F. (20) was op 15 augustus tegen de lamp gelopen. Nadat hij eerst langs de terrasjes op de De Keyserlei was gepasseerd, werd hij betrapt, toen hij wilde toeslaan bij taverne Rubens op de Suikerrui. Vijf dagen later werden Nicolae C. (38), Codreanu B. en Florin A. (29) opgepakt, nadat ze een gsm hadden gestolen. Nicolae C. deed snel alsof hij te diep in het glas had gekeken en zich van geen kwaad bewust was, maar de politie liet zich niet in de luren leggen.

De beklaagden hadden voorts nog toegeslagen in een broodjeszaak en bij McDonald’s. Codreanu B. had in de nacht van 9 augustus ook nog 850 euro gestolen uit de kassa van café Kassa 4 op de Ossenmarkt.

De beklaagden kenden elkaar en sommigen van hen deelden ook een huurappartement in Antwerpen. De rechtbank vond het bewezen dat ze deel uitmaakten van een bende die op georganiseerde wijze verschillende gauwdiefstallen had gepleegd.

Bron: http://www.gva.be/cnt/dmf20151214_0...en-op-terrasjes

Mening: Ik vind het verschrikkelijk dat mensen aan de spullen van andere zitten. Dat die mensen speciaal uit Roemenië komen om hier in Antwerpen zo een diefstallen te doen vind ik nog erger. Ik denk wel dat veel mensen die dit lezen alle Roemenen over de zelfde kam scheren en dat hoeft dan ook weer niet. Ik werk in de zomer genoeg samen met Roemenen en heb dat probleem dus zeker niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.