actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2011, 10:27
Joost.Appels Joost.Appels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 89
Thumbs up 12 aanhoudingen op I Love Techno

GENT - Tijdens het muziekevenement I Love Techno in Flanders Expo in Gent zijn in de nacht van zaterdag op zondag twaalf personen gerechtelijk of bestuurlijk aangehouden, van wie de helft voor druggerelateerde feiten. Dat meldt de Gentse lokale politie. Het Rode Kruis verzorgde 368 personen ter plaatse en moest 42 gewonden afvoeren naar ziekenhuizen in de omgeving.

De zestiende editie van I Love Techno was met 35.000 bezoekers volledig uitverkocht. De politie zette 160 manschappen in om de overlast en het druggebruik te beperken. Zes personen werd bestuurlijk aangehouden en zes verdachten werden gerechtelijk aangehouden, zegt de lokale politie. Er zijn nog geen details over de hoeveelheid inbeslaggenomen drugs.

Bron: www.destandaard.be

Mening:

Ik ben blij te horen dat er goed gecontroleerd wordt en dat de politie streng optreedt. Op zo'n grote evenementen is het altijd nodig dat strenge controles uitgevoerd worden en dat er een nultolerantie geldt. Fuiven als I Love Techno gaan altijd gepaard met veel drugsgebruik en verkoop. Ik vind het dus knap, en niet meer dan normaal eigenlijk, dat er zoveel politie aanwezig was in Gent.

Ik vind het wel jammer dat op zulke evenementen telkens weer mensen moeten afgevoerd worden door drank of drugs. Ik vraag me dan altijd af: wat heb je aan zo'n feest als je jezelf vol stopt met pillen of poeder waardoor je je zogezegd beter gaat amuseren? Uiteindelijk weet je er niets meer van en beland je misschien in het ziekenhuis of bij de politie. Het gaat hier ook vaak om jonge mensen die de gevaren van sommige drugs niet kennen of onderschatten. Ze willen dan eens 'experimenteren' en dat kan dan slecht aflopen. Daarom vind ik het prima dat de politie en de organisatie zo streng optreedt.

Uiteraard zijn niet alle drugsdealers die nacht opgepakt maar dat kan ook niet. Politiemensen hebben uiteraard geen ogen op hun rug. Maar het is in ieder geval een waarschuwing dat het allemaal niet zomaar wordt getolereerd. Een samenleving zonder drugs zal ook nooit bestaand vrees ik maar ik vind het toch knap dat er steeds weer aandacht aan wordt besteed en dat er steeds weer een aantal dealers tegen de lamp lopen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.