actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th November 2017, 14:10
Elien V*rhaegen Elien V*rhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: turnhout
Posts: 40
Skype ook in beroep veroordeeld omdat het niet meewerkte met justitie

Skype ook in beroep veroordeeld omdat het niet meewerkte met justitie

Softwarebedrijf Skype is door het Antwerpse hof van beroep veroordeeld tot een boete omdat het weigerde mee te werken aan een gerechtelijk onderzoek. Het bedrijf moet 30.000 euro betalen omdat het Mechels gerecht niet mocht meeluisteren.

De feiten waarvoor Skype is veroordeeld, dateren van 2012. In een onderzoek naar het Armeense criminele milieu stelden speurders vast dat twee verdachten er bewust voor kozen om via Skype te communiceren (het programma laat iedereen toe om gratis met andere gebruikers gesprekken te hebben).

Toen Skype niet inging op herhaalde vragen van de speurders om toegang te krijgen tot de inhoud van die communicatie, zoals bij een klassiek telefoongesprek, startte het parket een onderzoek tegen Skype zelf.

Vorig jaar werd het bedrijf veroordeeld tot een boete van 30.000 euro. ‘Skype heeft er bewust voor gekozen om op de Belgische markt voor telecommunicatie actief te zijn en inkomsten te putten uit haar activiteiten in België’, aldus de rechtbank toen. ‘Maar het bedrijf toont geen enkele bereidheid om ook de verplichtingen na te komen die gepaard gaan met zijn aanwezigheid in België.’

Skype ging in beroep tegen het vonnis, maar werd opnieuw in het ongelijk gesteld.

Bron:
De Standaard, 15 november 2017 11:23u
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171115_03187551

Persoonlijke bespreking
Dat Skype de gegevens niet wil doorgeven voor een onderzoek begrijp ik langs één kant wel. Want de gebruiker van Skype moet toch een beetje privacy hebben vind ik. In deze tijd heb je al zo weinig privacy en als ze het beetje privacy dat je nog hebt gewoon gaan doorgeven vind ik niet oké. Dus hier steun ik Skype in. Maar langs de andere kant vind ik wel dat Skype de gegevens moet doorgeven als het om een crimineel onderzoek te steunen. Want door deze gegevens zou de zaak misschien sneller opgelost kunnen worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.