actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2008, 18:27
mariskavanrompaey mariskavanrompaey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Itegem
Posts: 83
Besparingen maar geen ontslagen bij KBC

Besparingen maar geen ontslagen bij KBC

BRUSSEL - Bij bank en verzekeraar KBC wordt een tijdelijke personeelstop afgekondigd. Er vallen geen ontslagen, maar er worden wel besparingen doorgevoerd. Het personeel en management ontvangt volgend jaar geen bonus.
Dat meldt VRT radio. De directie en de vakbonden zaten vandaag samen over de plannen om de financiële en economische crisis het hoofd te bieden. De vakbonden reageren voorzichtig tevreden.

De directie van KBC kondigde vorige week op een buitengewone ondernemingsraad aan dat ze vandaag met voorstellen naar buiten komt.

'We willen op een proactieve manier kijken hoe we onze sterke financiële positie in de toekomst maximaal kunnen veiligstellen in het licht van de economische crisis', zegt KBC-woordvoerster Viviane Huybrecht.

'Het zijn uitzonderlijke tijden. Die vergen uitzonderlijke maatregelen. Maar we willen op een constructieve manier, met onze sociale partners, werken aan toekomstgerichte oplossingen.'
AVB, SVH

Ik ben wel eens blij om nieuws te lezen zoals dit. Ik hoor steeds in het nieuws dat er ontslagen vallen door de economische crisis. Dan vind ik een oplossing als dit toch wel veel beter. Het is natuurlijk niet leuk voor het personeel dat ze geen bonus krijgen maar besparingen zijn nu zeker noodzakelijk. Volgens mij mogen ze al enorm tevreden zijn dat er geen ontslagen vallen in deze tijd van crisis. In andere bedrijven is de eerste oplossing vaak 'mensen ontslagen' omdat ze geen andere oplossing zien.

Bron: www.standaard.be
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th December 2008, 21:14
Mathias Van der Sanden Mathias Van der Sanden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Hulshout
Posts: 65
Ik sluit mij helemaal aan bij de mening van Mariska. Het is inderdaad niet leuk dat de personeelsleden geen bonus krijgen, maar ik denk dat ik toch liever geen bonus zou krijgen, dan dat ik ontslagen zou worden. Dan ben je nog verder van huis. Want in vele bedrijven krijgen de mensen gewoon hun ontslag.
Nu met de economische crisis is het belangrijk dat de banken en verzekeringsmaatschappijen gaan besparen. Ze hebben lang genoeg met de mensen hun geld gespeeld, met de crisis tot gevolg.
Hopelijk kan deze besparing bijdragen tot het volledig terug herstellen van de economische crisis van de banken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th December 2008, 19:16
liesel.vertommen liesel.vertommen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Berlaar
Posts: 64
Ik ben ook wel blij dat er geen ontslagen vallen. Ik denk dat er niet veel bedrijven zijn die op deze manier reageren. Normaal gezien vallen er bij banken en andere bedrijven veel ontslagen in deze onzekere tijden. Het is goed dat KBC ook kijkt naar de klanten. De vakbonden mogen terecht opgelucht zijn.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 23rd December 2008, 11:54
Frederik Bogaerts Frederik Bogaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2008
Locatie: Geel
Posts: 45
Deze methode wordt redelijk veel gebruikt tegenwoordig. Er worden besparingen gedaan op de bonussen voor volgend jaar. Door deze keuze valt de KBC niet in het slecht daglicht. Ze hebben de werkzekerheid van de werknemers eerder bevestigd dan deze in gevaar te stellen door deze keuze.

Ook geeft dit de indruk aan de werknemers dat de bank geeft om zijn werknemers en ze niet gewoon dumpt als oude meubels.

Dit is één van de betere oplossingen gemaakt tijdens de economische crisis. Of niet? Het kan natuurlijk zijn als deze maatregel wordt toegepast in heel België, daalt de koopkracht en zal de crisis nog meer groeien.
Dit kan leiden tot een vicieuze cirkel.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 23rd December 2008, 12:52
vincentvangrootel vincentvangrootel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Oelegem
Posts: 40
Vincent Van Grootel

Dit is inderdaad iets helemaal anders dan de nieuwsberichten die de voorbije dagen de media passeerde. Ik vind dit ook een zeer goede aanpak, zou zijn er minder permanente werklozen voor de staat en dit zal de economie ook beter ten goede komen. En KBC zal er zeker weer klaar voor zijn als de economie weer op volle toeren zal draaien. Zo verliezen ze minder tijd. Het is misschien nu niet zo een grote kostenbesparende keuze maar het zal in de toekomst zijn positief effect hebben.
Andere (Gigant - ) bedrijven mogen hier een voorbeeld aan nemen.

Dit was Vincent Van Grootel voor het nieuws vanuit Oelegem.
__________________
Kind Regards !!

Vincent Van Grootel
5054663
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.