actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th March 2009, 13:45
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Loenhout
Posts: 177
Geen enkel bewijs voor gezondheidsklachten door straling van gsm

Niet de daadwerkelijke straling van onder meer gsm's en draadloze computernetwerken maar de veronderstelling eraan te worden blootgesteld leidt tot gezondheidsklachten. Dat is de ontnuchterende conclusie van de Nederlandse Gezondheidsraad in het vandaag verschenen Jaarbericht Elektromagnetische velden.

"Geen enkel bewijs"
Volgens de raad wijst geen enkel kwalitatief hoogwaardig onderzoek tot op heden op gezondheidsproblemen door blootstelling aan de zogeheten "radiofrequente velden" in de woonomgeving.

De raad schrijft in het jaarbericht dat het beeld dat uit de bruikbare gegevens naar voren komt, is "dat er geen oorzakelijk verband is tussen blootstelling en het optreden van gezondheidsklachten als hoofdpijn, migraine, vermoeidheid, slapeloosheid, concentratieproblemen, jeuk en warmtesensaties. Wie vermoedt dat hij aan blootstelling onderhevig is, rapporteert genoemde klachten eerder dan iemand die denkt niet blootgesteld te zijn." (anp/mvl)

Bron: www.hln.be

Ik heb hier toch mijn twijfels over. De stralingen van GSM, computers, satellieten,... het kan niet gezond zijn. Hoe komt het trouwens dat er zoveel kankergevallen zijn in het Westen? Het zal er toch allemaal wel iets mee te maken hebben.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th March 2009, 15:11
janavanranst janavanranst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Schoten
Posts: 103
Ik ben het eens met Tinne. Ik denk trouwens ook dat als gsm, computers,... slecht zouden zijn voor ons, we het niet te weten krijgen. Stel u maar eens voor dat met aan de grote klok hangt dat computers slecht zijn voor onze gezondheid. Wie kan er nog terug gaan in de tijd en zonder computer en gsm leven?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 19th March 2009, 16:48
stefanie Mermans stefanie Mermans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2007
Locatie: Arendonk
Posts: 56
Ik denk toch ook wel dat de stralingen er iets mee te maken hebben. Van waar anders de vele kankerpatiënten? Maar zoals al gezegd is door Tinne zijn er geen enkele bewijzen tegen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.