actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th May 2014, 15:09
s*ana.vervoort s*ana.vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Geel
Posts: 127
Mobistar en BASE willen niet betalen voor festivalantennes

De telecomoperatoren Mobistar en BASE weigeren te betalen voor het plaatsen van extra gsm-masten op massa-evenementen. Dat meldt De Tijd.

Nogal wat organisatoren proberen hun kas te spekken door een heffing op de masten die de dekking tijdens het evenement verhogen, terwijl de masten er gekomen zijn om de veiligheid van de festivalgangers te verhogen.
De operatoren namen zelf het initiatief tot de maatregelen, na de ramp op Pukkelpop 2011 waarbij vijf mensen waren omgekomen.

Meer kosten

Volgens Patti Verdoodt, woordvoerster van Mobistar, maken de operatoren door de extra dekking meer kosten dan wat ze erop winnen. ‘Veel jongeren hebben een vast aantal belminuten en berichtjes in hun abonnement, zodat we daar geen extra inkomsten uithalen’, luidt het.

Mobistar en BASE dringen aan op duidelijke regels voor de veiligheid op massa-evenementen. Proximus zou als sponsor van verschillende evenementen minder getroffen worden, maar zit op dezelfde lijn, verzekert Jean-Marc Gallon van het gemeenschappelijke platform van telecomoperatoren (GOF).

Het GOF richtte zich nu tot minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet (CDH) en hoopt dat er een wettelijke regeling komt, die de noodzaak van extra infrastructuur voor de veiligheid erkent en het evenementen onmogelijk maakt daar geld voor te vragen. Het platform zal alvast zelf met een charter komen, dat naar eigen zeggen gesteund zal worden door de minister.

Rechtzetting

Pukkelpop zelf benadrukt intussen dat het aan geen enkele operator een heffing oplegt, zo meldt het festival vanmiddag in een persbericht. Ook Couleur Café, dat naast Pukkelpop ook in de berichtgeving genoemd werd, ontkent dergelijke praktijken.

Bron:
De Standaard
07/05/2014

Mening:
Ik vond het een zeer mooi initiatief van de verschillende operatoren om maatregelen te treffen na de ramp op pukkelpop 2011. Ikzelf was niet op het festival aanwezig, maar een aantal van mijn beste vrienden wel. Nadat ik het verschrikkelijke nieuws vernam, wilde ik onmiddellijk weten of mijn vrienden ongedeerd waren. Ik kon maar geen contact opnemen met hen en was zeer ongerust. Nadat dergelijke ramp heeft plaatsgevonden, ben je uiteraard blij dat de operatoren zo'n initiatief nemen. De kans dat dergelijke ramp zich nogmaals voordoet is klein, maar je weet maar nooit. Ik begrijp dat het kostenplaatje voor operatoren zoals Mobistar en BASE hoop oploopt. Daarom hoop ik dat minister van Binnenlandse Zaken de wettelijke regeling betreffende de noodzaak van extra infrastructuur voor de veiligheid rond krijgt.

Laatst aangepast door s*ana.vervoort : 7th May 2014 om 15:20.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.