actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th November 2016, 16:35
Joren.s*eurs Joren.s*eurs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 64
Politie zoekt getuigen van extreem geval zinloos geweld: "Wonder dat ik nog leef"

Artikel:
Een extreem geval van zinloos geweld heeft bijna het leven gekost aan een 24-jarige man. Drie kerels sloegen hem in de nacht van maandag op dinsdag in elkaar, waarna de jongeman opgeschept werd door een auto. "De ambulanciers die me kwamen helpen, vonden het een wonder dat ik nog leef", zo vertelde het slachtoffer aan Het Nieuwsblad. De politie heeft nu een opsporingsbericht verspreid.

Het ongeval gebeurde dinsdag 1 november om 5 uur 's morgens aan de Sint-Lievenslaan, ter hoogte van de oversteekplaats in de richting van de Sint-Lieventunnel.

"Twee slachtoffers staken over op de Sint- Lievenslaan komende van Ter Platen op de oversteekplaats. Op het moment dat zij de rijbaan overstaken, werden zij rakelings gepasseerd door een donkere BMW. De BMW parkeerde zich aan de overzijde van de rijbaan en drie personen stapten uit het voertuig in richting van slachtoffers om hen te lijf te gaan. Tijdens de schermutseling zou het slachtoffer op het baanvak terechtgekomen zijn, waar hij opgeschept werd door de tweede wagen. Het is niet duidelijk wat de aanleiding voor de agressie was en of de inzittenden van de twee wagens elkaar kenden. De Gentse afdeling van het parket Oost-Vlaanderen en de lokale politie geven voorlopig geen verdere informatie.

De beide voertuigen reden daarna weg. Het eerste voertuig is een donkere BMW, model E 60 reeks 5, bouwjaar tussen 2003 en 2010. De nummerplaat begint mogelijk met BIH. Drie mannen van vreemde afkomst zaten in de BMW, zegt de politie. Het tweede voertuig is een klein model en grijs.

De jongeman werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. Hij mocht intussen het ziekenhuis verlaten, maar hij liep breuken in de schouder en in het gezicht op.

De politie vraagt de inzittenden van beide voertuigen om zich kenbaar te maken. Wie meer informatie heeft over het ongeval, kan contact opnemen met de speurders via het nummer 0800/30.300 en via opsporingen@police.belgium.eu

Bron:
http://www.demorgen.be/binnenland/p...eef-bba338bd/de morgen 16:25 6/11/2016

Eigen mening:
Ik denk dat het niet enkel mijn persoonlijke mening is dat dit echt absurd is. Dergelijk zinloos geweld moet zwaar bestraft worden. Het lijkt echt een actueel probleem dat imminent aan het worden is. Kijk bijvoorbeeld al naar de zogenaamde 'horror-clowns'. Hoewel de meeste hiervan dit enkel doen om mensen schrik aan te jagen, zijn er ook gevallen bekend waarbij ze echt dreigen met wapens of zelfs effectief overgaan tot volgen. Dit is echt niet normaal. Zoals ik eerder al zei, moet dit zwaar bestraft worden. Indien niet zie ik dit enkel nog maar meer voorkomen. Het gaat zelfs zo ver dat er veel personen zijn die zich niet meer veilig voelen in het openbaar, en met reden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.