actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th October 2013, 17:01
g*tte.jansen g*tte.jansen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hoogstraten
Posts: 128
Klacht tegen Sarkozy in zaak-Bettencourt geseponeerd

Magistraten in de Franse stad Bordeaux hebben beslist om de klacht tegen voormalige Franse president Nicolas Sarkozy te laten vallen in de zaak-Bettencourt. Die beslissing komt als een verrassing. Sarkozy stond onder verdenking van misbruik van vertrouwen van de erfgename van L’Oréal. Dat heeft de regionale krant Sud-Ouest maandag geschreven.
Het Franse gerecht opende in maart van dit jaar een onderzoek naar de partijfinanciering van Sarkozy in de aanloop naar de verkiezingen van 2007.

Het gerecht had bedenkingen bij de manier waarop Sarkozy Liliane Bettencourt, de oudste erfgename van cosmeticagigant L’Oréal, heeft overtuigd om zijn partij te financieren. Sarkozy werd verdacht van misbruik van vertrouwen. De voormalige president ontkende alle beschuldigingen.

Totaal onverwacht laat het gerecht de klacht vallen omdat hun zaak ‘te zwak’ zou zijn. Nochtans was de leidende onderzoeksrechter er van overtuigd Sarkozy voor de rechtbank te krijgen.

Bron: De Standaart- 7/10

Mening:
Goed nieuws voor Sarkozy. Nu deze klacht wegvalt, heeft hij een grotere kans dat hij binnenkort weer opnieuw zijn opwachting maakt in de Franse politiek. Zo zou hij over vier jaar nog eens een poging tot het presidentschap kunnen doen. Ik heb wel mijn twijfels bij deze zaak. Zijn zaak zou te zwak zijn, maar 10 andere beklaagden moeten binnenkort wel voor de correctionele rechtbank komen...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th October 2013, 19:55
Shana.Loeckx Shana.Loeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 108
Ik denk niet, zoals G*tte zegt, dat dit goede reclame is voor Sarkozy. Uiteindelijk is er geen zaak meer tegen hem, maar mensen onthouden wel goed. Zeker wanneer er misbruik van vertrouwen in het spel is. Na deze zaak zal Sarkozy niet meer zo in de bovenste schuif liggen bij de burgers. Ik denk dat er een adertje onder het gras aanwezig is in deze zaak. Eerst is men er zeker van dat hij voor de rechtbank zal moeten komen en ineens totaal onverwacht laat het gerecht de klacht vallen. Hier is volgens mij meer aan de hand. Misschien nog maar eens een bewijs van misbruik ?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 7th October 2013, 20:25
B*ent.Boeckmans B*ent.Boeckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vorselaar
Posts: 69
Zaak Sarkozy-Bettencourt

Mensen vergeten zelden zaken over misbruik en vertrouwen.
Hoewel Sarkozy volgens mij nog altijd een betere zaak is voor Frankrijk dan de huidige president François Hollande, zou dit inderdaad wel eens een dodelijke steek voor hem kunnen zijn.
De tijd zal uitwijzen of 2017 de herverkiezing van Hollande of Sarkozy wordt, of mogelijk zelf een nieuwe president aan de macht brengt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.