actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th October 2014, 17:19
Arne.s*mons Arne.s*mons is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Pulle
Posts: 30
VTM stopt eind deze maand met teletekst

De commerciële zender VTM stopt eind deze maand met het aanbieden van teletekst. De 888-functie voor ondertiteling blijft wel bestaan.

"Alle informatie die te vinden is op de teletekstpagina's is ook te vinden op alle moderne communicatieplatformen zoals onze website, onze Facebookpagina en Twitter. Bovendien kunnen mensen met een digicorder makkelijk onze tv-gids raadplegen", zegt woordvoerster Sara Vercauteren aan onze redactie. "We zetten liever in op deze moderne platformen in plaats van teletekst, wat toch wat verouderd is."

De andere tv-zenders van Medialaan -2BE, JIM en Vitaya- stopten eerder al met hun teletekstpagina's
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th October 2014, 17:33
Arne.s*mons Arne.s*mons is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Pulle
Posts: 30
Eigen mening

Dit is een van de laatste tv stations dat nog gebruik maakte van het medium teletekst. Eén en Canvas maken nog altijd gebruik van een gemeenschappelijke teletekst pagina. Voor de oudere kijkers is het wel jammer want sommige zijn sinds enkele jaren of eerder al bekend met het fenomeen. Dit is een spijtige zaak want hoe moeten de oudere mensen bijvoorbeeld het nieuws op de voet blijven volgen? Of hoe moeten ze de lotto uitslagen kunnen bekijken direct na de uitzending als ze die gemist zouden hebben? De meesten oudere mensen hebben geen laptop of een tablet zoals nu in de meeste gezinnen wel het geval is, zij volgenden alles of te wel via het nieuws, de krant of via teletekst.
Nu moeten ze wachten op de volgende dag of tot de volgende lotto herhaling voor de uitslagen te weten. Er gaat jammer genoeg een stukje van de "oude" communicatie verdwijnen. En binnen de kortste keren gaat teletekst volledig verdwijnen van het beeldscherm. Het is een jammere zaak voor de mensen die s' avonds niets te doen hebben en dachten "kom we gaan is kijken op teletekst, misschien is er wel iets speciaals gebeurt in de wereld".
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st October 2014, 11:44
s*ppe.cools s*ppe.cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Mol
Posts: 125
Persoonlijk vind ik het niet erg dat VTM-teletekst verwijderd zal worden. Ik maak zelf wel gebruik van teletekst, maar dan op één. Hier kan ik alle voetbaluitslagen en sportverslagen vinden die ik nodig heb. Ik kijk dagelijks naar teletekst. Dat gebeurt elke ochtend terwijl ik mijn ontbijtgranen eet. Teletekst op VTM vond ik persoonlijk minder gebruiksvriendelijk dan die op één, aangezien de teletekst op VTM veel te beknopt was. Ik geef de auteur van het artikel gelijk omdat de digicorder alles kan vertellen over programma's, wat je eerst op teletekst zou kunnen zien. Het nieuwsgehalte van de teletekst op VTM was toch al zeer laag, dus missen zal ik het zeker niet doen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 21st October 2014, 13:31
E*ien.Pelckmans E*ien.Pelckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 159
Dat alle informatie tegenwoordig overal te vinden is, geef ik toe. Toch gebruiken wij bij ons thuis vaak teletekst voor de gewone ondertiteling, ook bij het nieuws. Wanneer er gestofzuigd wordt of wanneer er spelende kinderen zijn bij ons thuis, is het nieuws vaak moeilijk verstaanbaar. Op zulke momenten grijpen wij al snel naar teletekst. Ik kan moeilijk nog de ondertiteling missen, wanneer naar de televisie aan het kijken ben. Zeker voor mensen die minder verstaan of problemen hebben met hun oren, zal dit wel een spijtige beslissing zijn. Er moet meegegaan worden met de tijd en alles wordt gedigitaliseerd. Toch moet er ook nog gedacht worden aan zij die niet mee zijn met onze technologie. Want het zijn net zij die hele dagen voor de buis zitten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.