actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th October 2012, 18:42
Ann.Cornelis Ann.Cornelis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wuustwezel
Posts: 127
Facebook bereikt mijlpaal van 1 miljard gebruikers

Facebook heeft de mijlpaal van 1 miljard maandelijks actieve leden behaald, meldt oprichter Mark Zuckerberg in een blogpost. Hij bedankt al zijn gebruikers en noemt het bedienen van zoveel mensen met Facebook verreweg "het mooiste wat hij in zijn leven heeft bereikt".
"Bedankt dat u mij en mijn team de eer geeft om u zo te dienen. Om een miljard mensen te verbinden is verbazingwekkend, nederig en is met afstand hetgeen waar ik het meest trots op ben in mijn leven."

Volgens een bijgevoegde factsheet heeft Facebook al op 14 september de 1 miljard-mijlpaal behaald. De verwachting was dat Zuckerberg de mijlpaal morgen zou aankondigen in de Today Show, waar hij een interview geeft.

Facebook lanceerde in februari 2004 als 'The facebook', exclusief voor studenten van Harvard, waar Zuckerberg destijds studeerde. Later werd het netwerk uitgebreid naar andere universiteiten. In september 2006 werd Facebook openbaar en kon iedereen - mits ouder dan 13 - zich registereren. Sinds mei 2008 is Facebook ook beschikbaar in het Nederlands.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/4125/Inter...ebruikers.dhtml
--------------------------------------------------------------------------

Eerst en vooral een dikke proficiat aan Facebook. De mijlpaal van één miljard betekent in principe dat 1/7 van de totale wereldbevolking actief is op de sociale netwerksite. Dit bewijst (nogmaals) het belang van Facebook, anders zouden zoveel mensen niet op de site zitten. Het wordt zelfs gebruikt voor sollicitaties en in rechtzaken!

Persoonlijk vind ik Facebook erg handig om af te spreken met vrienden, schoolse zaken en het is een handig middel tegen verveling. Dus ik zou zeggen: "Doe zo verder!"
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th October 2012, 11:29
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Facebook

Het is een hele prestatie om 1 miljard gebruikers te krijgen op een sociale website. Andere sociale media zoals Netlog en Twitter kunnen hier nog iets van leren. Facebook is heel belangrijk geworden in onze maatschappij. Zelfs wanneer je gaat solliciteren is dit van belang. Wees maar zeker dat de werkgever eerst jouw account op Facebook zal bekijken. Daarom is het ook belangrijk dat je de meest beschamende foto’s beter weg kan houden op jouw profiel. Het zou nadelig zijn voor de sollicitatie wanneer de werkgever een foto ziet van jou wanneer je ‘straalbezopen’ in een bepaalde positie staat te poseren. Het is daarom heel belangrijk om goed na te denken wat je juist op jouw profiel zet en wat niet.

Ongeveer 90% van de personen die ik ken heeft Facebook. Het wordt heel vaak gebruikt om af te spreken. Ook voor schoolwerk wordt dit gebruikt! Als iemand iets niet begrijpt van een bepaalde taak, dan duurt het niet lang om het te vragen via Facebook en niet veel later krijg je een antwoord. Nog iets wat ik persoonlijk handig vind is dat je altijd een melding krijgt wanneer iemand jarig is, als je dan een verjaardag van een vriend(in) vergeten zou zijn word je hier aan herinnerd.

Kortom, proficiat facebook en doe zo verder!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 7th October 2012, 12:53
R*y.Geerts R*y.Geerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Lille
Posts: 29
Ik kan mij nog heel goed herinneren dat ik eerst geen Facebook wou, terwijl bijna al mijn vrienden hun accounts begonnen aan te maken. 'Daar ga ik niet mee beginnen', dacht ik... Het tegendeel is waar gebleken. Facebook is een hele leuke en handige netwerksite. Zelfs voor school is het heel nuttig gebleken. Er worden verschillende groepen aangemaakt per klas waar iedereen in uitgenodigd wordt. Hier kunnen ideeën en vragen onder de studenten onderling met elkaar gedeeld worden.

Natuurlijk wordt Facebook niet alleen voor school gebruikt. Het is dan ook niet vreemd dat er zoveel gebruikers zijn op zo'n korte tijd een account hebben aangemaakt. Ik heb vroeger Netlog gehad, en Facebook is op alle vlakken gewoon handiger en aantrekkelijker!

Facebook, dank u voor alles en... Keep on going !
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.