actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th January 2011, 13:54
anneleen.van.saet anneleen.van.saet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Mol
Posts: 141
"Google pikt emails en chatberichten via onbeveiligde wifi-netwerken"

"Google pikt emails en chatberichten via onbeveiligde wifi-netwerken"

11:17 In Zuid-Korea wordt Google ervan beschuldigd illegaal gegevens van internetgebruikers te hebben verzameld. Het zou onder meer gaan om emails en chatberichten die via wifi-netwerken werden opgepikt.


De Zuid-Koreaanse politie deed in augustus een inval op het hoofdkantoor van Google in Seoul. Uit onderzoek van harde schijven en andere documenten bleek dat er gegevens van internetgebruikers werden verzameld via onbeveiligde wifi-netwerken.

Dat gebeurde voor de dienst Google Street View, een website die foto's van straten koppelt aan landkaarten. Dat meldt het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap.

BRON: GVA 6/01/2010

Mening:
Ik ben enorm geschrokken toen ik dit artikel las. Wij zijn ons er vaak niet van bewust hoeveel gegevens wij via het internet openbaar maken. Ik zelf had er nog nooit aan gedacht dat er instanties konden zijn die hier misbruik van maken.
Ik post dit artikel omdat ik iedereen wil duidelijk maken dat je moet nadenken over wat je openbaar maakt op het internet. Ik besef echter wel dat dit artikel een extreem voorbeeld is.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th January 2011, 16:46
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Internet is toegankelijk voor bijna iedereen. In onze Westerse samenleving zijn er al veel jonge kinderen die regelmatig gebruik maken van het internet. Het is niet moeilijk om een mailtje te sturen, een profiel aan te maken op een sociaal netwerk,... Veel persoonlijk informatie circuleert op het internet. Het is niet verwonderlijk dat er mensen zijn die proberen misbruik hiervan te maken en op zoek gaan naar nuttige informatie.
Maar dat google dit ook al doet, vind ik wel schandalig! Zij hebben zoveel gegevens van zoveel mensen. Ik dacht ooit in een ander artikel gelezen te hebben dat google discreet moest omspringen met gegevens van anderen.
Hopelijk worden de opgeslagen gegevens nu vernietigd want internetpiraterij kan serieuze gevolgen hebben in deze maatschappij.
Gelukkig heeft de politie deze ontdekking gedaan. Dat is toch al een teken dat ze efficiënt te werk gaan, dat ze criminele feiten kunnen ontdekken. Regelmatige controle van zulke bedrijven, organisaties,... als google zijn dus toch wel noodzakelijk.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.